A A+ A++

To trzecie w historii Rybnika najwyższa unijna dotacja na pojedynczy projekt. Więcej pieniędzy z UE miasto otrzymało tylko na budowę kanalizacji sanitarnej oraz drogi Racibórz – Pszczyna.

93 249 005,34 zł to kwota unijnego dofinansowania dla Rybnika na przebudowę ulicy Mikołowskiej (droga wojewódzka nr 925) od mostu na rzece Ruda do granicy Rybnika z Gminą Czerwionka-Leszczyny.

Wartość całkowita przebudowy ul. Mikołowskiej to 109 704 712,17 zł.

Dofinansowanie pozyskano w ramach nowej perspektywy finansowej UE na lata 2021 – 2027.

Jeden z dwóch etapów jest już gotowy

Urząd Miasta Rybnika informuje, że przedmiotem dofinasowanego rybnickiego projektu jest przebudowa odcinka DW 925 o długości 3631 m (3,631 km), w ramach 2 etapów:

  • etapu 1: obejmującego przebudową 2 obiektów inżynieryjnych (mostu nad rzeką Ruda oraz wiaduktu nad zlikwidowaną linią kolejową przed skrzyżowaniem z ul. Robotniczą) – ten etap został już zakończony w 2023 r.,
  • etapu 2: obejmującego przebudowę drogi na pozostałym przebudowywanym odcinku wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym m.in. całkowicie nowa konstrukcja jezdni, budowa odwodnienia drogi, budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż całego przebudowywanego odcinka, przebudowa i budowa chodników na obszarach zurbanizowanych, przebudowa i budowa oświetlenia na całym odcinku drogi, przebudowa przystanków komunikacji miejskiej, budowa i przebudowa sygnalizacji świetlnych na 2 skrzyżowaniach – etap ten jest planowany do realizacji w latach 2025-2026.

Inwestycje, które się zazębiają

Warto również dodać, że Zarząd Dróg Wojewódzkich aktualnie realizuje inwestycję będącą idealnym uzupełnieniem inwestycji Rybnika. Chodzi o przebudowę DW 925 od granicy Rybnika i Czerwionki-Leszczyn aż do Rudy Śląskiej.

Po realizacji obu zadań do końca 2026 r. powstanie jednolity przebudowany ciąg drogowy o długości prawie 30 km umożliwiający sprawną komunikację na osi Rybnik-Czerwionka-Leszczyny-autostrada A1-Orzesze-Ruda Śląska.

Miasto było przygotowane techniczne, ale nie finansowo

– Przypomnę, że  przeszło 3,5-kilometrowy odcinek ulicy Mikołowskiej, czyli fragment drogi wojewódzkiej nr 925, od lat czekał na gruntowną przebudowę – mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika. – Pod względem technicznym miasto było przygotowane od dawna – gotowy był projekt modernizacji drogi oraz pozwolenie na budowę. Głównym problemem pozostawały finanse. Szacunkowy koszt rozbudowy tej drogi, na odcinku od mostu nad Rudą do granicy miasta, znacznie przewyższał możliwości budżetowe miasta. Dlatego jeszcze w 2021 roku, za blisko 900 tys. zł, ulica Mikołowska została doraźnie wyasfaltowana na odcinku od skrzyżowania z ulicą Sosnową do granicy miasta. Zaś w 2023 udało się  zrealizować wspomniany wyżej ważny etap 1, jakim była budowa nowego wiaduktu nad dawną linią kolejową oraz mostu na rzeką Rudą – dodaje prezydent.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLeszczyna: od 1 kwietnia tabletka “dzień po” powinna być dostępna bez recepty, będą wytyczne dla farmaceutów
Następny artykułO 10.00 strajk rolników na ulicach Lubina