Ryanair inwestuje w lotnisko w Pyrzowicach. Linia wprowadzi pięć nowych tras, uruchomi nowe miejsca pracy, a Katowice Airport będzie bazą dla samolotów irlandzkiego przewoźnika. Przyczyniły się do tego problemy z Modlinem.
Wspólny sukces Ryanaira i Katowice Airport to pokłosie konfliktu między Ryanairem a lotniskiem w Modlinie pod Warszawą, który trwa od ponad roku.
Lotnisko Warszawa-Modlin od lat było “przyczółkiem” Ryanaira na Mazowszu. Irlandczycy byli w nim głównym przewoźnikiem, obsługującym ponad 3 mln pasażerów rocznie. Jesienią ubiegłego roku wygasła dotychczasowa 10-letnia umowa handlowa, a stawki opłat lotniskowych dla Ryanaira poszły w górę.
Przypomnijmy, że stara umowa była niekorzystna dla lotniska w Modlinie. Ryanair postawił bowiem jego władze pod ścianą w 2013 r. Wtedy po kilkumiesięcznej przerwie – z powodu awaryjnej naprawy pasa startowego – zaraz po inauguracji ruchu pasażerskiego trudno było zachęcić przewoźników, by wrócili do Modlina. Lotnisko kusiło ich bardzo niską opłatą podstawową – 5 zł za obsługę jednego pasażera. Wrócił tylko Ryanair. Po latach linia lotnicza narzeka, bo Modlin zdecydował się podnieść stawkę za jednego pasażera do 30 zł, podczas gdy na lotnisku Chopina, gdzie część połączeń z Modlina Ryanair już zdążył przenieść stawka to 100 zł. – Koszty na lotnisku wzrosły dla nas o 90 proc. – wyliczył Michael O’Leary, CEO Ryanair Group, na konferencji prasowej w Warszawie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS