W jedynej w Polsce bazie serwisowej – Wroclaw Aircraft Maintenance Services (w skrócie WAMS) – Ryanair miał hangar na dwa samoloty. Teraz powstał bliźniaczy obiekt i przewoźnik może równocześnie robić przeglądy czterech maszyn.
Ryanair we Wrocławiu zatrudnia 550 specjalistów
Każdy samolot musi być serwisowany i to z określona regularnością. Częstotliwość przeglądu i wymiany poszczególnych części określa producent. Zależy to od modelu samolotu. Kluczowe są trzy czynniki: wiek maszyny, liczba wylatanych godzin oraz liczba startów i lądowań. Przeglądy są różne, od krótkich parodniowych, aż do 23-dniowych.
Galeria zdjęć
W naszym hangarze o powierzchni 8,3 tys. metrów kwadratowych zmieściłoby się sześć basenów olimpijskich. Pracować tu będzie 300 nowych osób, tym samym zwiększymy zatrudnienie do 550 ludzi. Jesteśmy pod wrażeniem kwalifikacji pracujących w Polsce specjalistów.
Neal McMahon, dyrektor operacyjny w Ryanair
Satysfakcji z inwestycji Ryanaira nie kryje były włodarz miasta, wiceprezydent Sebastian Lorenz, obecnie radny Rady Miejskiej.
Ryanair to nie tylko samoloty, ale także branża IT, która dla naszego rozwijającego się miasta jest bardzo ważna. Takie inwestycje, jak ta, budują rangę naszego miasta. Pamiętam, gdy w latach 80. na terenie lotniska nie było prawie nic, a nad naszymi dachami latały MIG-i 21. A teraz mamy wspaniały port lotniczy, na terenie którego inwestują takie firmy jak Ryanair.
Sebastian Lorenz, radny Rady Miejskiej Wrocławia
Ryanair i rozwój wrocławskiego lotniska
Inwestycja Ryanaira to – zdaniem wiceprezesa Portu Lotniczego Wrocław Przemysława Myszakowskiego – zalążek do progresu, do tego, aby nasz port lotniczy zyskiwał coraz to większy prestiż w tej części Europy.
Lotniska chodzi w strefę rozbudowy, poprawiamy przepustowość, a Raynair wpisuje się w rozwój portu. Liczymy na kolejne inwestycje. Rozwój regionu i lotniska zawdzięczamy pracy Dolnoślązaków i wrocławian oraz dobrej współpracy z samorządem Wrocławia.
Przemysława Myszakowski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław
Nowy hangar, nowe maszyny – Ryanair inwestuje
Ryanair to niskokosztowa linia lotnicza, największa na kontynencie i w Polsce. W naszym kraju bazę mają 42 maszyny.
W ciągu dziesięciu lat w naszą flotę wzbogaci aż 400 nowoczesnych samolotów Boeing 737 MAX. Te maszyny przewożą o 20 procent więcej pasażerów przy niższym o 20 procent zużyciu paliwa. W tym sezonie zamierzamy w Polsce przewieźć o 10 proc. pasażerów więcej – 18,5 mln.
Neal McMahon, prezes Ryanaira
Zobacz również
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS