A A+ A++

W fabryce Stellantisa w Tychach rozpoczęła się seryjna produkcja nowego chińskiego samochodu marki Leapmotor. Wcześniej – w czerwcu tego roku – z polskiego zakładu wyjechały pilotażowe egzemplarze miejskiego elektryka. Inwestycja w polski obiekt pozwoli ominąć marce cła na chińskie samochody elektryczne nałożonych przez Unię Europejską.

Leapmotor to chiński producent samochodów elektrycznych z siedzibą w Hangzhou. Przedsiębiorstwo powstało w 2015 roku i od tego czasu wprowadziło na lokalny rynek kilka modeli elektrycznych pojazdów. W październiku koncern Stellantis – za kwotę 1,5 mld euro – zdecydował się kupić 21 proc. udziałów w Leapmotor, co skutkowało utworzeniem spółki joint venture o nazwie Leapmotor International.

W Tychach rusza produkcja nowego samochodu

Jeszcze w lutym tego roku szef koncernu Stellantis Carlos Tavares wyraził gotowość przeniesienia produkcji samochodów Leapmotor do Europy. Decyzja ta była podyktowana chęcią ominięcia ceł na chińskie samochody elektryczne nałożonych przez Unię Europejską. Wśród potencjalnych fabryk, w których mogłaby ruszyć produkcja nowych modeli, wymieniano zakłady w Turynie oraz w Tychach. Ostatecznie wybrano naszą fabrykę ze względów na niskie koszty produkcyjne.

W czerwcu tego roku z fabryki Stellantisa w Tychach wyjechały pierwsze, pilotażowe egzemplarze małego modelu elektrycznego T03. Planowo masowa produkcja miała rozpocząć się we wrześniu, jednak ostatecznie data została przeniesiona na kolejny miesiąc. Tym samym pełnoskalowa produkcja chińskiego elektryka została oficjalnie uruchomiona 16 października 2024 roku – w dniu debiutu marki na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Leapmotor T03. Co to za samochód?

Produkowany w polskim zakładzie Leapmotor T03 to pięciodrzwiowy miejski hatchback mierzący 3,6 m długości oraz 1,65 m szerokości i 1,58 m wysokości. W zależności od wersji model wyposażony jest w układ napędowy o mocy 95 KM lub 109 KM czerpiący energię z akumulatora o pojemności 36,5 kWh. Bateria jest chłodzona cieczą i można ja ładować prądem stałym. Czas ładowania od 30 do 80 proc. to ok. 35 minut. Realny zasięg w jeździe miejskiej będzie wynosił około 200 – 240 kilometrów.

Największym atutem Leapmotor T03 jest jego niska cena. W Chinach ceny T03 z baterią 36,5 kWh wynoszą w przeliczeniu mniej niż 39 tys. zł. W Europie Leapmotor wycenił T03 na niespełna 19 tys. euro, a więc ok. 80 tys. zł. To oczywiści … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoncern cementowy Lafarge miał finansować terroryzm. Ośmiu pracowników firmy stanie przed sądem
Następny artykułCoraz więcej zwolnień grupowych. Tysiące pracowników bez pracy. Czym to jest spowodowane?