A A+ A++

W ramach tworzonego na pl. Dworcowym w Chyloni węzła integracyjnego ruszyły prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego. Powstają ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Ten etap prac prowadzi firma Soletanche Polska, która wykonała tzw. suchy wykop dla Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

  1. 23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol – Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia
  2. Prace pochłoną 45,8 mln zł i mają potrwać niecałe dwa lata
  3. W ostatnich tygodniach plac został zamknięty dla ruchu kołowego

  • Pod koniec marca rozpoczęły się prace związane z realizacją fundamentów parkingu podziemnego
  • Prowadzi je firma Soletanche Polska, która w ramach kontraktu wykona ściany szczelinowe wraz z rozparciem. Będą pełnić w tym projekcie podwójną rolę: obudowy wykopu oraz docelowych ścian parkingu podziemnego. Ściany zostaną zrealizowane po obwodzie działki o długości 256 metrów.

    Prace podobne do tych w Muzeum II Wojny Światowej

    – Jako polski oddział światowego lidera w zakresie budownictwa podziemnego, grupy Soletanche Bachy, staramy się brać udział w projektach, które w sposób znaczący przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2. Inwestycje wspierające publiczny transport zbiorowy oraz kolej są jednym z priorytetów w naszej ekologicznej strategii – mówi Piotr Szturmowski, dyrektor Oddziału Północ, Soletanche Polska.
    Podobne prace były wykonywane przy okazji budowy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Zrealizowano tu największe w Europie oraz jedno z największych na świecie podwodnych betonowań przesłony poziomej, co w efekcie pozwoliło na zrealizowanie suchego wykopu w niezwykle niesprzyjających warunkach hydro-geologicznych.

    Głębienie pierwszej sekcji ścian szczelinowych odbyło się kilka dni temu. Wkrótce planowane są kolejne. Zakończenie prac zakontraktowanych przez Soletanche nastąpi na początku jesieni.

    Dzięki podziemnemu łącznikowi będzie można przejść bezpośrednio z parkingu na perony.

    • budowa parkingu podziemnego,
    • przebudowa placu Dworcowego,
    • stworzenie nowej trakcji trolejbusowej,
    • budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej,
    • budowa jednokondygnacyjnego obiektu z przejściem podziemnym,
    • powstanie zespołu toalet publicznych,
    • stworzenie nowego oświetlenia,
    • ustawienie monitoringu.

    Wartość projektu “Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia-Chylonia”, w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Fundamentalna zmiana”. Narodowy Fundusz Zdrowia ma pokryć koszty testów na koronawirusa dla każdego szpitala
Następny artykułGigabyte EAGLE – nowa seria kart graficznych Radeon oraz GeForce