Lubińskich kierowców czeka trudniejszy czas – już niebawem w kilku miejscach rozpoczną się duże inwestycje drogowe, a to oznacza spore zmiany w organizacji ruchu.
O planowanej przebudowie ulic pisaliśmy tutaj:
Lubińskie ulice do gruntownej przebudowy
Wybrani w przetargu wykonawcy szykują się już do rozpoczęcia robót, a to nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni. Zakres prac jest na tyle szeroki, że zarówno kierowcy, jak i rowerzyści czy piesi muszą liczyć się ze znacznymi utrudnieniami.
– Aktualnie trwa proces przekazywania placu budowy na potrzeby przebudowy ulicy Spacerowej – informuje Marcelina Falkiewicz, rzeczniczka prasowa prezydenta Lubina. – Realizacja tej inwestycji wiązać się będzie z czasowymi zamknięciami ulic Zielonogórskiej, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 333, oraz Spacerowej, a ruch samochodowy poprowadzony będzie objazdami – dodaje.
Przebudowa ul. Spacerowej oznacza rozebranie wiaduktu nad ul. Zielonogórską, prowadzącego w stronę ogródków działkowych, i wybudowanie w tym miejscu ronda. Na tym etapie prace zakończą się na skrzyżowaniu z ul. Kusocińskiego i obejmą nie tylko zmianę układu drogowego, ale też przebudowę sieci deszczowej, sanitarnej, wodociągowej, telekomunikacyjnej oraz oświetlenia.
Rondo zamiast wiaduktu – zobacz wizualizację
Kolejnymi inwestycjami, które rozpoczną się w najbliższym czasie, będą przebudowy ul. Wyszyńskiego i Szpakowej. Tu również należy spodziewać czasowych wyłączeń z ruchu oraz objazdów. Robotami budowlanymi objęte zostaną też odcinki ulic: Krzemienieckiej i Brzeskiej, Kochanowskiego oraz drogi między osiedlem Polesie a ul. Piłsudskiego.
– Przewidywany czas zakończenia tych inwestycji to sierpień przyszłego roku. O wszystkich zmianach w organizacji ruchu drogowego, czasowych zamknięciach i objazdach będziemy informować na bieżąco przed ich wprowadzeniem – zapowiada Marcelina Falkiewicz.
Natomiast do końca sierpnia tego roku zmodernizowane zostaną przejścia dla pieszych przez ul. Paderewskiego (przy MPWiK) i Piłsudskiego (przy Kauflandzie). Oba zyskają antypoślizgową nawierzchnię, opartą na żywicy poliuretanowej i kruszywie boksytowym o wysokim wskaźniku tarcia, co ma pozwolić na skrócenie drogi hamowania. Pojawią się tu też aktywne znaki drogowych i elementy ostrzegające kierowców, że na przejściu znajdują się piesi.
Fot. BM
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS