Od 19 grudnia 2020 r. pracodawcy z 41 branż mogą składać wnioski do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie o dofinansowanie wynagrodzeń pracowników w ramach ustawy z dnia 9 grudnia 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.
Ustawa wprowadza nowy instrument wsparcia ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w ściśle określonych branżach (41 branże według kodów PKD jako rodzaj przeważającej działalności), wymienionych w art. 15 gga ustawy.
Dofinansowanie na jednego pracownika wynosi 2 tys. zł brutto miesięcznie i jest wypłacane przez 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku, na podstawie umowy zawieranej przez przedsiębiorcę z Dyrektorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Przez okres dofinansowania wynagrodzenia pracownika, pracodawca zobowiązuje się do niewypowiadania umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika.
Wniosek o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy przedsiębiorca może składać wyłącznie w formie elektronicznej do Dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, za pomocą narzędzia udostępnionego na portalu Praca.gov.pl. Wnioski można składać do 28 lutego 2021 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS