Od dziś do 8 września br. można przesyłać zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu PR Wings, w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej innowacyjne i pionierskie projekty oraz przedsięwzięcia z zakresu komunikacji i public relations. W konkursie, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), wziąć udział mogą wszystkie podmioty komunikujące się publicznie w Polsce. PR Wings cechuje się otwartością na współczesne środowisko komunikacji oraz wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania najlepszych projektów.
Konkurs PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Ma też na celu doskonalenie rynku usług PR w Polsce. W konkursie mogą brać udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne w Polsce lub za granicą. Warto podkreślić, że jedna z kategorii konkursowych dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty właśnie na rynkach międzynarodowych.
Zgłoszone projekty oceni Jury składające się z 60 niezależnych ekspertów cieszących się autorytetem i wszechstronnym dorobkiem z dziedziny komunikacji. Tworzą je specjaliści reprezentujący firmy komercyjne, instytucje publiczne, samorządy i NGO, media, organizacje branżowe i biznesowe oraz środowisko naukowe. Obiektywizm i wiarygodność nagród PR Wings zapewnione są dzięki formule głosowania, w której kluczowa jest rola niezależnego Audytora. W każdej spośród dwunastu kategorii zostanie wyłoniony jeden zwycięski projekt. Rolę audytora w tegorocznej edycji konkursu ponownie przyjęła kancelaria Osborne Clarke.
„Ostatnia edycja PR Wings dowiodła, że rynek potrzebuje tego projektu. W 2022 r. do konkursu wpłynęło blisko 130 zgłoszeń, wśród których znalazły się działania realizowane przez agencje lub samodzielnie przez samorządy, NGO-sy, instytucje publiczne, a także międzynarodowe korporacje. Jury konkursu PR Wings to niezwykle doświadczone grono ekspertów z każdego obszaru rynku public relations, które wysoko stawia poprzeczkę chcącym powalczyć o statuetki. A te są potwierdzeniem najwyższej jakości działań, bo ostatecznie ze wszystkich zgłoszeń wybranych zostanie 12 najlepszych kampanii. To nie jedyne wyróżniki konkursu PR Wings, który od strony formalnej jest bardzo przyjazny i otwarty dla wszystkich podmiotów zainteresowanych przesłaniem zgłoszenia” – powiedziała Emilia Hahn, prezeska zarządu SAPR.
W PR Wings 2023 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2022 roku w 12 stałych kategoriach. Wachlarz nagród ma ukazać kondycję polskiej branży PR. Właśnie dlatego kategorie obejmują nie tylko kluczowe obszary public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny, komunikacja kryzysowa lub ESG+CSR, ale i takie zjawiska jak PR-owa Innowacja Roku (kampania nowej generacji) czy Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR).
W konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR – jednemu projektowi wybranemu spośród wszystkich zgłoszeń. Wyróżnienie to, stanowiące Grand Prix konkursu, zostanie przegłosowane w specjalnym trybie – poprzez werdykt Jury Specjalnego, składającego się z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Podobnie jak w ostatnich latach, Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności specjalistów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w Stowarzyszeniu.
Projekty można zgłaszać w trzech terminach:
- od 27 czerwca do 2 sierpnia (opłata 690 pln netto za zgłoszenie);
- od 3 sierpnia do 24 sierpnia (opłata 990 pln netto za zgłoszenie);
- od 25 sierpnia do 8 września (opłata 1 290 pln netto za zgłoszenie).
Obrady jury będą trwać w okresie wrzesień-październik oraz październik-listopad, a ogłoszenie wyników nastąpi 8 listopada br. podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Warszawie.
Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć także pod adresem www.prwings.pl
KATEGORIE KONKURSU PR WINGS 2023:
- Public Affairs I Lobbying
- PR korporacyjny
- PR innowacja roku – kampania następnej generacji
- PR Produktowy
- ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
- Komunikacja kryzysowa
- Komunikacja w social media i influencer marketing
- Angażujący event
- Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- Komunikacja Business to Business
- Efektywność roku
- Komunikacja na rynkach międzynarodowych
JURORKI I JURORZY KONKURSU PR WINGS 2023:
- dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska, prof. w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego, Uniwersytet Śląski,
- Kuba Antoszewski, PR Manager w Kantar Polska,
- Magdalena Bajer, Menadżer ds. Komunikacji w Grupie Eurocash,
- Jakub B. Bączek, właściciel JBB,
- Eliza Bingul, Digital Growth Lead, EMEA w Cushman & Wakefield Polska,
- Aleksandra Bojanowska, Communications Manager Poland and Sweden w Intel Corporation,
- Magdalena Charczuk, dyrektorka ds. Marketingu i Innowacji w Lagardère Travel Retail,
- Klaudia Dobosiewicz, Public Affairs Lead w Sanofi,
- dr Piotr Dzik, wykładowca ASP w Katowicach, marketingowiec i socjolog z wieloletnim doświadczeniem,
- Tomasz Frankowski, rzecznik prasowy, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Transportu Kolejowego,
- Lidia Garbaczuk, dyrektor Biura Strategii Medialnych w Polskiej Agencji Prasowej,
- Kuba Giedrojć, zastępca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan,
- Radosław Górecki, Communication Director, Rzecznik Prasowy w 7R,
- Emil Górecki, ekspert komunikacji korporacyjnej i finansowej,
- Marcin Graczyk, rzecznik prasowy, pełnomocnik zarządu PAIH do spraw promocji marki polskiej gospodarki,
- Barbara Groele, sekretarz generalna Stowarzyszenia KUPS odpowiedzialna za działania public relations oraz public affairs,
- Wojciech Jabczynski, rzecznik w Orange Polska,
- Iwona Jacaszek-Pruś, director Corporate Affairs w Kompania Piwowarska SA,
- Paweł Jezierski, Head of Communications Commercial Europe w Goodyear,
- Luiza Jurgiel-Żyła, PR Manager w Newmark Polska,
- Anna Kiryjow-Radzka, prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich “PRom”, członkini Rady Nadzorczej PSPR,
- Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny „Brief”,
- Renata Kocemba, Marketing Manager & Communications Manager Central Europe w Prologis,
- Izabela Korolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer w InPost Group,
- Aneta Korycińska, polonistka, redaktorka, oligofrenopedagożka, influencerka @babaodpolskiego,
- dr inż. Jacek Kotarbiński, pełnomocnik prezydenta ds. Innowacji i Strategii, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Gdyni,
- Kamila Koźbiał, Head of Marketing East Europe w DS Smith,
- Maciej Krzysztoszek, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej i ESG w Grupie AMICA,
- Karolina Łuczak, dyrektorka komunikacji, rzeczniczka prasowa w Provident Polska,
- Cyprian Maciejewski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations,
- Daniel Mackiewicz, Marketing & PR Manager w ONDE SA,
- dr n. hum. Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski, dyrektorka ds. komunikacji w „Polskie Badania Internetu”,
- Roman Młodkowski, prezes zarządu BIZNES24,
- Aleksandra Mościbrodzka, ekspertka ds. komunikacji w Polskiej Grupie Lotniczej,
- Anna Olszewska, rzeczniczka prasowa i dyrektorka Departamentu Komunikacji w KIR,
- Kacper Peresada, dziennikarz w magazynie PRESS,
- Dariusz Prosiecki, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Pracodawcy RP,
- Katarzyna Przewęzikowska, menedżerka ds. relacji zewnętrznych i CSR w Grupie Żabka,
- Przemysław Przybylski, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy w Banku Credit Agricole,
- Magdalena Przysłupska, rzeczniczka prasowa w Fundacji DKMS,
- Sylwester Puczen, Head of Communication, Elemental Holding S.A.,
- Agnieszka Rejer-Mellin, ekspertka ds. Komunikacji Zewnętrznej w Adamed Pharma S.A.,
- Mateusz Rzempała, senior PR Menager w Techland SA,
- Monika Siejewicz, PR & Brand Communication Manager w LG Poland,
- dr Monika Sońta, ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii, adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego na kierunku zarządzanie społeczeństwem sieciowym i cyfrowym,
- prof. Karina Stasiuk-Krajewska, profesor w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet SWPS Wrocław,
- Renata Stefanowska, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji w Business Centre Club,
- Rafał Stępień, Marketing Manager w Mattel Poland,
- Anna Szczerbaczewicz-Korzeniowska, koordynatorka promocji i komunikacji w Forum Odpowiedzialnego Biznesu,
- Marcin Szczupak, dyrektor badań i rozwoju biznesu w PSMM Monitoring & More,
- Małgorzata Szpejewska-Cedro, Communication Partner w Roche Polska,
- Piotr Ślusarczyk, Product Menager, Key Account Manager w netPR,
- Karol Tyszka, dyrektor komunikacji i PR Manager w Polskim Towarzystwie Gospodarczym,
- Katarzyna Wilczewska, Head of Corporate Communication w Pepco,
- Wojciech Wojnowski, redaktor naczelny w Omnichannel News,
- Damian Ziąber, rzecznik prasowy w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym,
- Aleksandra Zielińska, Marketing Manager Poland & Ukraine w IVECO,
- Piotr Zieliński, dziennikarz, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu, właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders,
- Jędrzej Ziółkowski, Marketing Manager CEE w Panasonic,
- Radosław Żuk, prezes zarządu, Fundacja Banku Ochrony Środowiska.
Więcej informacji udziela:
Emilia Hahn, prezeska SAPR, [email protected], tel. 502 325 812
Lidia Piekarska-Juszczyk, [email protected], tel. 691 38 12 38
O SAPR
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
Źródło informacji: SAPR
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS