Do tej pory petent, który np. chciał zarejestrować pojazd, musiał zmierzyć się z pewnymi barierami, bo – mimo starań pracowników starostwa – system miał ograniczone możliwości techniczne. Tymczasem, gwałtownie zaczęła wzrastać liczba samochodów, które należy odnotować w ewidencji i tym samym gwałtownie zaczęły wydłużać się kolejki w urzędzie.
Ponad to, od tego roku odgórnie wprowadzono „instytucję zbycia i nabycia pojazdów”, która nakłada zarówno na sprzedającego, jak i kupującego pojazd obowiązek zgłoszenia tego faktu w urzędzie. Zadań realizowanych przez wydział komunikacji zaczęło zatem przybywać. Wprowadzony system biletowania był wprawdzie przydatny, ale okazało się jednak, że to nie rozwiązało wszystkich problemów.
– Jedni i tak musieli czekać w kolejce, co w dobie obostrzeń związanych z pandemią było rozwiązaniem niewystarczającym. Inni odchodzili „z kwitkiem”, bo akurat skończył się limit przyjęć w danym dniu. A takie limity są konieczne, bo wystarczy dodać, że tylko w miesiącu czerwcu br. liczba spraw, którymi zajmowaliśmy się, wyniosła ok. 4 tysiące. Czyli, dziennie obsługiwaliśmy ponad 200 osób – mówi Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.
Sprawnie i profesjonalnie
J. Haluk wyjaśnia, że po wprowadzeniu internetowej rezerwacji sytuacja zmieni się diametralnie, ponieważ petent będzie odtąd umawiany na konkretny dzień i godzinę. Wstępnie zakłada się, że na wizytę, podczas której będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów i prawem jazdy, zainteresowany będzie czekał (w zależności od kolejki) maksymalnie do 14 dni. Rezerwacji terminu można dokonać internetowo (adres strony: http://kolejka.powiat.rzeszow.pl/#/group ), telefonicznie pod numerem 17 867 18 07 oraz osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się na parterze budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego. Z takiego rozwiązania zadowolony jest także Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski.
– Każde skuteczne rozwiązanie usprawniające działania służb powiatowych jest dla nas wyjątkowo ważne, ponieważ zależy nam, aby mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego obsługiwani byli tak, jak na to zasługują, czyli: sprawnie i profesjonalnie. Dodać należy, że nie wykluczamy kolejnych usprawnień w wydziale komunikacji, które będą praktyczne i przydatne – mówi.
(pw)
Zdjęcia:
1)
Józef Jodłowski, Starosta Rzeszowski: Zależy nam, aby mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego obsługiwani byli tak, jak na to zasługują, czyli: sprawnie i profesjonalnie.
2)
Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie: Tylko w miesiącu czerwcu br. liczba spraw, którymi zajmowaliśmy się, wyniosła ok. 4 tysiące. Czyli, dziennie obsługiwaliśmy ponad 200 osób.
3)
Herb Powiatu Rzeszowskiego
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS