A A+ A++

09 lutego 2021

Czekamy na zgłoszenia osób, które chciałyby włączyć się w badanie i popularyzację historii
swojej miejscowości lub regionu. Miasta, miasteczka i wsie to nasze małe ojczyzny, z których każda ma swoją historię – czasem dobrze udokumentowaną, często jednak pełną białych plam, czekających na wypełnienie. Duży wkład w odkrywanie miejscowej historii mają archiwiści społeczni i skupieni wokół nich mieszkańcy, którzy dzielą się swoimi wspomnieniami, dokumentami czy rodzinnymi fotografiami.

Program “Małe ojczyzny” inicjuje i wspiera działania służące dokumentowaniu i upowszechnianiu historii lokalnej. W jego ramach powstają publikacje, słuchowiska, organizowane są spotkania mieszkańców z ludźmi kultury i historykami.

Inaczej niż podczas I edycji, w której partnerami lokalnymi były trzy archiwa społeczne, w naborze do II edycji “Małych ojczyzn” zostaną wyłonione trzy osoby indywidualne: pasjonaci, którzy chcieliby opracować teksty na temat wybranych wątków z historii ich małych ojczyzn. Na przygotowane teksty złożą się fragmenty osobistych świadectw zaczerpniętych na przykład z pamiętników, wspomnień, kronik, nagrań historii mówionej. Nad procesem opracowywania materiału będą czuwać redaktorzy z Fundacji Ośrodka KARTA – partnera merytorycznego programu. Teksty zostaną opublikowane na łamach czasopisma historycznego oraz udostępnione w formie pdf do pobrania.

Zobacz tekst “Hrubieszów 1939-44, który powstał w ramach I edycji “Małych Ojczyzn”

Ponadto każdy z trzech uczestników programu, we współpracy z Centrum Archiwistyki Społecznej, zorganizuje wydarzenie o charakterze edukacyjnym bazujące na przygotowanym materiale. Mamy nadzieję, że opowiedziana w ten sposób historia lokalna dotrze do jak najszerszego grona odbiorców – zarówno mieszkańców, jak i wszystkich, którym historia nie jest obojętna.

Czas na zgłoszenia macie do 1 marca br.

Zasady naboru określa Regulamin Programu “Małe Ojczyzny”

Specyfikacja tekstu opracowywanego w ramach programu.

Podstawą do uczestnictwa w programie jest poprawne wypełnienie i przesłanie skanu podpisanego dokumentu aplikacyjnego na adres [email protected] oraz jego oryginału pocztą na adres siedziby Centrum Archiwistyki Społecznej: ul. Rejtana 17, lok. 25/26/27, 02-516 Warszawa.

Dokument w załączniku pod tekstem!

Materiał nadesłany!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJeszcze do dzisiaj (09.02) trwa nabór ofert osób zainteresowanych pełnieniem funkcji rachmistrzów spisowych
Następny artykułDochodzenie w sprawie Donalda Trumpa. „Chcę tylko znaleźć 11 780 głosów”