A A+ A++

Brytyjski kierowca dojechał do mety niedzielnego wyścigu na Spa-Francorchamps jako pierwszy po pokerowej zagrywce polegającej na przyjęciu odmiennej strategii niż rywale. Russell wraz z inżynierem wyścigowym doszli do wniosku, że najlepiej będzie pozostać na twardej oponie i dojechać na niej do końca wyścigu.

To odpłaciło się dubletem dla Mercedesa, a Russell zdołał obronić wygraną przed atakującym go w ostatniej fazie wyścigu Lewisem Hamiltonem, który był na świeższych oponach.

Młody Brytyjczyk nie nacieszył się jednak długo swoim zwycięstwem, ponieważ półtorej godziny po ukończeniu rywalizacji Delegat Techninczy FIA Jo Bauer poinformował, że po usunięciu z jego bolidu pozostałego paliwa bolid okazał się o 1,5 kilograma lżejszy niż wymagana minimalna waga bolidu F1, która wynosi równe 798 kilogramów.

Godzinę później sędziowie ogłosili dyskwalifikację Russella z wyników niedzielnego wyścigu wskazując, że zespół podczas przesłuchania nie przedstawił żadnych okoliczności łagodzących oraz przyznał się do popełnionego błędu.

„Sędziowie wysłuchali przedstawiciela zespołu samochodu numer 63 (George’a Russella), Delegata Technicznego FIA, Dyrektora FIA ds. Bolidów Jednomiejscowych i Dyrektora Technicznego FIA ds. Bolidów Jednomiejscowych”.

„Samochód numer 63 został zważony na wewnętrznej i zewnętrznej wadze FIA, przy czym obie wagi wykazały ten sam wynik 796,5 kg. Kalibracja obu wag została potwierdzona i poświadczona przez zawodnika”.

„Podczas przesłuchania przedstawiciel zespołu potwierdził, że pomiar jest prawidłowy i że wszystkie wymagane procedury zostały wykonane prawidłowo. Zespół przyznał również, że nie było żadnych okoliczności łagodzących i że był to zwyczajny błąd zespołu”.

„Sędziowie stwierdzają, że artykuł 4.1 Regulaminu Technicznego Formuły 1 FIA został naruszony i dlatego musi zostać zastosowana standardowa kara za takie naruszenie”.

„Zawodnikom przypomina się, że mają prawo do odwołania się od niektórych decyzji sędziów, zgodnie z artykułem 15 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA i rozdziałem 4 Regulaminu Sądowego i Dyscyplinarnego FIA, w obowiązujących terminach.”

Powyższe oznacza, że zwycięzcą Grand Prix Belgii okazał się Hamilton, na drugie miejsce awansował Oscar Piastri a ostatnie miejsce na podium uzupełnił Charles Leclerc.

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSiatkarscy faworyci rozpoczęli igrzyska! Niespodziewane kłopoty w pierwszym meczu
Następny artykułAndrzej Lichosyt: “To był ogromny zaszczyt, że mogłem objąć funkcję dyrektora Miejskiego Centrum Kultury”