A A+ A++

W rejonie ulicy Bielszowickiej w Rudzie Śląskiej postępują prace przy budowie kolejnego odcinka trasy N-S. Na jakim etapie są roboty drogowe? Do kiedy będą występowały utrudnienia w ruchu w rejonie skrzyżowania ulic 1 Maja i Bielszowickiej? 

Budowa czwartego odcinka trasy N-S postępuje

Prowadzone prace związane są z budową czwartego odcinka trasy N-S od ul. Kokota do połączenia z autostradą A4 (bez węzła) w ciągu ul. 1 Maja. Realizowane obecnie zadanie dotyczy odcinka od ul. Kokota do ul. Bielszowickiej wraz z węzłem, przebudową ul. Bielszowickiej, budową ronda na skrzyżowaniu ulic 1 Maja i Bielszowickiej oraz przebudową ul. 1 Maja od ul. Żwirki i Wigury do ul. Gabora.

– Aktualne zaawansowanie prac związanych z budową czwartego odcinka trasy N-S to ogólnie ponad 75%, a w przypadku przebudowy magistrali wodociągowej już około 95% – mówi Agnieszka Piekorz-Hałczyńska, rzecznik rudzkiego magistratu. 

Wykonano już m.in. 2 przejścia dla zwierząt, przejście i przejazd dla rowerów w rejonie ogródków działkowych, wiadukt nad ulicą Bielszowicką, rozbiórkę przepustu w ciągu ulicy 1 Maja nad Potokiem Bielszowickim, a także palowanie pod nowy przepust 

Przebudowano także sieci uzbrojenia podziemnego branży teletechnicznej, sanitarnej i elektroenergetycznej. W ramach przebudowy ulicy Bielszowickiej rozebrano istniejącą nawierzchnię, wykonano podbudowę jezdni z kruszywa i warstwę podbudowy z mieszanki asfaltowej oraz miejsce do ważenia pojazdów.

Utrudnienia do listopada 2023 roku

Planowany termin zakończenia prac i oddanie odcinka trasy N-S do ruchu to listopad br. Do czasu ukończenia prac kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami i zmianami w organizacji ruchu. Obecnie w rejonie skrzyżowania ul. 1 Maja i ul. Bielszowickiej ruch pojazdów poprowadzony jest tymczasową drogą (bypass), równolegle do ul. 1 Maja, co jest związane z budową nowego przepustu.

– Przebudowywany odcinek ulicy Bielszowickiej będzie przejezdny w momencie ukończenia prac związanych z budową trasy N-S – mówi Agnieszka Piekorz-Hałczyńska.

Trasa N-S: Do użytku oddano już trzy odcinki 

Przypomnijmy, że do tej pory w Rudzie Śląskiej powstały już trzy odcinki trasy N-S. Mają one długość ok. 3,4 km. Pierwszy został przekazany do użytkowania na początku 2013 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja, czyli drogi nr 925, do Drogowej Trasy Średnicowej, wraz z węzłem dwupoziomowym z ul. 1 Maja. Jego budowa kosztowała ponad 48 mln zł.

Kolejny odcinek do użytkowania przekazany został w sierpniu 2016 roku. Prowadzi on od ul. 1 Maja do ul. Bukowej. Wraz z tą inwestycją dodatkowo wykonane zostało 1,5 km drogowego połączenia ul. Bukowej z ul. ks. Niedzieli. Ta inwestycja kosztowała ponad 60 mln zł. Trzeci etap trasy N-S do użytku oddany został jesienią 2018 r. Odcinek o długości 1,4 km przebiega od ul. Bukowej do ul. Kokota. Jego realizacja kosztowała blisko 54 mln zł.

Na budowę wszystkich odcinków miasto pozyskało unijne dofinansowanie. Pierwszy etap został dofinansowany kwotą ponad 36 mln zł, drugi i trzeci fragment kwotą około 82 mln zł.

Założeniem budowy trasy N-S było połączenie Drogowej Trasy Średnicowej i autostrady A4, ale władze miasta chcą przedłużyć ją w kierunku północnym. Projektowany przebieg składa się z czterech odcinków: od węzła DTŚ do ul. Magazynowej, od ul. Magazynowej do ul. Orzegowskiej, od ul. Orzegowskiej do ul. Piastowskiej i od ul. Piastowskiej do ul. Karola Goduli. Na realizację pierwszego odcinka pozyskano 65 mln zł z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład (edycja druga).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNie będzie podwyżek cen wody i ścieków w Poznaniu
Następny artykułДРГ зайшли туди після звільнення Херсону: що відбувається на островах Херсонщини