A A+ A++

Od 26 marca ze stacji Warszawa Gdańska skorzysta więcej podróżnych – poinformowała na piątkowym briefingu spółka PKP PLK. Przebudowa stacji ma ułatwić obsługę pasażerów w czasie prac na linii średnicowej. – Schody ruchome poprawią dostęp do pociągów i komunikację z miastem. W połowie roku zakończy się budowa dwóch kładek – zapowiedziano.

Na przebudowanej stacji będzie się zatrzymywało ponad 40 pociągów PKP Intercity. Stacje Warszawa Gdańska i otwarta kilka dni temu Warszawa Główna mają odgrywać kluczową rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Jak zaznaczono na briefingu, rozbudowa stacji Warszawa Gdańska usprawni dojście na perony, co będzie szczególnie istotne przy zwiększonej obsłudze pasażerów w trakcie prac na linii średnicowej w Warszawie i podczas przebudowy stacji Warszawa Zachodnia.

Dyrektor projektu przebudowy stacji Rafał Banaszkiewicz podkreślił, że przebudowując stację całkowicie zrezygnowano ze schodów stałych na rzecz ruchomych, na wszystkie perony. Schody ruchome mają nie tylko wspomóc pasażerów i zwiększyć przepustowość dojść na perony. W chwili obecnej schody ruchome są czynne na peronie 4, a na peronie 2 i 3 trwają odbiory techniczne. Banaszkiewicz zaznaczył, że schody są kluczowym elementem, który poprawi zdolność obsługi pasażerów. Kolejnym elementem mają być kładki z windami, które umożliwią alternatywne wyjście z peronów.

Łącznie ma zostać zamontowanych sześć wind prowadzących na kładkę wschodnią i zachodnią oraz dwie dodatkowe, które zostaną zamontowane od strony ulic Felińskiego i Kłopot. Mają umożliwić komunikację pomiędzy Śródmieściem a Żoliborze i ułatwić dostęp do pobliskiego centrum handlowego.

Były opóźnienia

Na uwagę dziennikarzy, że umowa na przebudowę dworca, która została podpisana w 2019 roku i przewidywała oddanie dworca w 2020 roku, Banaszkiewicz odpowiedział, że jest to spowodowane wydłużeniem uzgodnień na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, “szczególnie uzgodnienia z organami administracji publicznej”. – Od marca ubiegłego roku wprowadzono stan epidemii i tak naprawdę on na pewno wpłynął na czas przygotowania dokumentacji i uzyskania decyzji administracyjnych. Niezwłocznie po ich uzyskaniu prace zostały rozpoczęte – powiedział.

Dodał, że przebudowując stację skupiono się na zwiększeniu jej funkcjonalności w związku z szykowaną przebudową stacji Warszawa Zachodnia oraz planowaną modernizacją linii średnicowej. Zmiany na stacji Warszawa Zachodnia rozpoczną się 26 marca i będą wprowadzane cyklicznie do zakończenia prac, które jest planowane na drugą połowę 2023 roku.

Przebudowa stacji Warszawa Gdańska kosztowała ponad 60 milionów złotych.

Autor:katke/r

Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStołek i Noga od Stołka. Dr Paweł Grzesiowski i Lusia Żagałkowicz laureatami. A kto dostał antynagrodę?
Następny artykułJest rozporządzenie ws. organizacji nauki od 22 marca do 11 kwietnia