A A+ A++

Czym są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe inaczej nazywane również programami motywacyjnymi to jedno z popularniejszych długofalowych działań marketingowych mających na celu budowanie i podtrzymywanie pozytywnych więzi firm z klientami. Dzięki systemom lojalnościowym możliwe jest bardziej skuteczne i zdecydowanie szybsze osiągnięcie różnych, indywidualnie sprecyzowanych celów biznesowych, w tym między innymi maksymalizacja zysków i zwiększenie rozpoznawalności brandu.

Rodzaje programów lojalnościowych

Programy lojalnościowe chociaż oparte są o podobne mechanizmy działania, to jednak różnią się między sobą istotnymi szczegółami, które bezpośrednio wpływają na to jak ostatecznie są odbierane przez Klientów, przedsiębiorców i otoczenie rynkowe.

Najczęściej wyróżniamy 5 rodzajów programów lojalnościowych:

  • Program punktowy
    to tani, prosty i dobrze znany konsumentom program, polegający na zbieraniu punktów za zakupy, które następnie można wymienić na zniżkę czy prezent. Tu gratyfikacja jest odłożona w czasie.
  • Program non-monetary
    to niepieniężny program lojalnościowy, który jest powiązany z programem punktowym, czyli wymianą zebranych punktów na nagrody.
  • Program klubowy
    to model, w którym klient otrzymuje kartę członkowską, dzięki której otrzymuje dostęp do zniżek. Dla przedsiębiorcy taki program lojalnościowy wiąże się jednak z wyższymi kosztami związanymi z wydaniem fizycznej karty. Obecnie coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na stworzenie dedykowanej aplikacji, w której można zapisywać swoją aktywność zakupową, a następnie korzystać ze zniżek.
  • Program klubowy VIP
    w tym wypadku klient wnosi opłatę za to, aby należeć do klubu. W zamian otrzymuje korzystniejsze ceny, rabaty, zniżki czy możliwość zakupu produktów limitowanych. Największą wartością takiego programu jest fakt, że korzystają z niego zdecydowani klienci, którzy rozumieją ideę marki i są jej wierni.
  • Program partnerski
    to program, w którym przedsiębiorcy w celu zapewnienia korzyści swoim Klientom decydują się na współpracę z innymi podmiotami, wspierając się jednocześnie w budowaniu relacji ze wspólnymi klientami i zwiększaniu ich satysfakcji.

3 główne korzyści z wdrożenia programu lojalnościowego

  • Utrzymanie zainteresowania ze strony obecnych Klientów
    dobrze przygotowany program lojalnościowy to nie tylko promocje, rabaty i nagrody. To przede wszystkim pogłębienie relacji biznesowej opartej na lojalności i zaufaniu. 82% firm zgadza się z tym, że zatrzymanie klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego.
  • Pozyskanie nowych Klientów
    analizy rynku pokazują, że część firm traci kilkadziesiąt procent klientów co kilka lat. Pozyskanie w ich miejsce nowych często jest trudne i drogie. Program lojalnościowy w ocenie marketów jest jednym z najlepszych rozwiązań z tej sytuacji.
  • Zyskanie przewagi konkurencyjnej
    75% konsumentów przyznaje, że częściej wybiera firmy lub marki prowadzące programy lojalnościowe. Do tego 56% klientów pozostaje lojalnych wobec marek, które ich “zdobywają”, a tym samym budują przewagę konkurencyjną na wiele lat.

Viscale – Twój spersonalizowany program lojalnościowy

Jeśli szukasz specjalistów, którzy w oparciu o swoją profesjonalną wiedzę przeprowadzą dla Ciebie etap wdrożenia i obsługi platformy lojalnościowej w zautomatyzowany sposób koniecznie zapoznaj się z ofertą spółki Viscale.

Całość oferty znajdziesz na: https://www.viscale.pl/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSytuacja epidemiologiczna wybranych chorób zakaźnych w Oleśnicy i powiecie oleśnickim w 2021 roku
Następny artykułŁomża wjeżdża na tory