Pod koniec ubiegłego roku japoński producent włączył amerykański dział Honda Performance Development (HPD) do swojego globalnego programu sportów motorowych, zmieniając nazwę tej struktury na Honda Racing Corporation US.
To otworzyło możliwość uczestnictwa Hondy w Le Mans z modelem Acura ARX-06, w wyścigu, w którym nie brała udziału od 2012 roku. Acura jest jedyną marką GTP w serii IMSA SportsCar Championship, która nie startuje równocześnie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. BMW, Cadillac, Lamborghini i Porsche, wszyscy prowadzą równoległe programy w obu seriach ze swoimi samochodami LMDh.
Zespół IMSA Wayne Taylor Racing i Andretti, obsługujący Acurę, od dawna wyrażał chęć występu w francuskim klasyku, podczas gdy dawny oddział HPD także nie ukrywał chęci pokazania możliwości ARX-06 poza Ameryką Północną.
Jednak taki program wymaga zgody HRC i zarządu Hondy, co dotychczas nie miało miejsca, pomimo sukcesu Acury w ubiegłorocznym 24-godzinnym wyścigu na Daytonie, w pierwszym w historii starciu prototypów LMDh.
Chociaż Honda nie wyklucza w przyszłości wystawienia ARX-06 pod własną marką w Le Mans, twierdzi, że taki plan jest obecnie odłożony na później, ponieważ rozszerza zakres działalności HRC US na inne serie.
Honda, już jest zaangażowana w dwa duże programy w postaci IndyCar i IMSA. Do tego amerykański oddział sportowy Hondy zajmie się także rozwojem jednostki napędowej F1, z której będzie korzystał Aston Martin w 2026 roku.
Japoński producent tym samym nie planuje rozpoczynać prac nad możliwym udziałem w WEC, w tym 24h Le Mans, dopóki program Formuły 1 nie osiągnie poziomu pozwalającego poświęcić uwagę również innym projektom.
W rozmowie z Motorsport.com podczas Tokyo Auto Salon, prezydent HRC Koji Watanabe powiedział, że „obecnie nie ma planów” dotyczących udziału we francuskim wyścigu 24-godzinnym.
– Nie mówię, że to nigdy nie nastąpi, ale to kwestia priorytetów – mówił Watanabe. – Będziemy kontynuować program IndyCar przy ograniczonych zasobach ludzkich, jakimi dysponujemy. W Stanach Zjednoczonych IMSA cieszy się dużym zainteresowaniem, a naszym priorytetem jest zwycięstwo tam.
– Do tego dojdzie Formuła 1, a ponieważ kilku członków amerykańskiego działu będzie zaangażowanych w ten projekt, nie będziemy rozważać udziału w Le Mans, dopóki tamte sprawy się nie ustabilizują – podkreślił.
Acura będzie ponownie reprezentowana przez dwa samochody w dywizji GTP w IMSA w tym roku. Za obsługę obu pojazdów jest odpowiedzialna stajnia WRTAndretti po tym jak przejęła maszynę wystawianą wcześniej przez Meyer Shank Racing.
Video: Kwalifikacje do Rolex 24 At Daytona 2024
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS