Budynek Urzędu Miasta w Brzegu będzie musiał poczekać na wymianę instalacji elektrycznej, ale za to zostanie w nim zamontowane zabezpieczenie przeciwpożarowe. Wyremontowana będzie też elewacja. Tak wynika z ostatniego postepowania przetargowego pn. „Rewaloryzacja budynku Urzędu Miasta w Brzegu z dostosowaniem do wymogów przeciwpożarowych”.
Przypomnijmy, że wspomniana „rewaloryzacja” miała składać się z 3 osobnych zadań, a łączny koszt całego remontu szacowano na ok. 5,3 mln złotych, z czego rządowe dofinansowanie ma wynieść blisko 3 mln złotych.
W projekcie tegorocznego budżetu przygotowanym przez burmistrza Jerzego Wrębiaka zabrakło natomiast pieniędzy na przebudowę ul. Stare Koszary, na przebudowę podwórka przy ul. Zamkowej, na remont korytarzy szkolnych w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3, a także na przebudowę podwórka przy ul. Zamkowej, na remont podwórek przy ul. Szkolnej, czy w końcu na wymianę instalacji wody ciepłej i zimnej w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3.
Z tego powodu miejscy radni przenieśli ok. 2,2 mln złotych z rewitalizacji magistratu na zadania bardziej przyziemne i priorytetowe (wyżej wymienione, których nie uwzględnił burmistrz), zostawiając jednocześnie w budżecie wspomniane dofinansowanie ok. 3 mln złotych na rewaloryzację budynku miejskiego urzędu.
Od początku było wiadomo, że 3 mln nie wystarczą na wymianę instalacji elektrycznej, system p.poż. i remont elewacji budynku, a potwierdziło to postępowanie przetargowe. Najniższa złożona oferta na wykonanie elewacji wyniosła 1 033 200,00 zł. Najniższa oferta na wykonanie zabezpieczenia p.poż., to 1 777779,50 zł, a jedyna oferta na wymianę instalacji elektrycznej wyniosła 3 141 189,78 zł.
To oznacza, że zabezpieczone pieniądze (ok. 3,1 mln zł) wystarczyłyby niemal na wymianę instalacji elektrycznej w budynku urzędu lub na system przeciwpożarowy i elewację. Wiadomo już, że przetarg został rozstrzygnięty na p.poż i elewację, a na wymianę elektryki jest unieważniony.
Jak czytamy w dokumentacji przetargowej:
- „Część I – „Wymiana instalacji elektrycznej w budynku Urzędu Miasta” Zamawiający- Burmistrz Brzegu- zgodnie z art. 260 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) zawiadamia o unieważnieniu części I postępowania na podstawie art. 255 pkt 3 w zw. z art. 259 z uwagi na to, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia”
- „Część II – „Remont i kolorystyka elewacji budynku „A” Zgodnie z art. 253 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) Zamawiający informuje, że decyzją Komisji Przetargowej z dnia 1 lutego 2023 r. wybrał jako najkorzystniejszą ofertę nr 2/2, złożoną przez: SPÓŁKA BUDOWLANA Sp. z o.o., ul. Unii Lubelskiej 1/1U, 48-303 Nysa z ceną brutto: 1 033 200,00 zł”
- „Część III – „Wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych w budynku A i B – etap II” Zgodnie z art. 253 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) Zamawiający informuje, że decyzją Komisji Przetargowej z dnia 1 lutego 2023 r. wybrał jako najkorzystniejszą ofertę nr 3/3, złożoną przez: Przedsiębiorstwo Handlowo-Techniczne „SUPON” Sp. z o.o., ul. Ozimska 182, 45-310 Opole z ceną brutto: 1 777 779,50 zł”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS