W nocy z 29 na 30 listopada w ramach prowadzonej modernizacji krakowskiego węzła kolejowego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczną instalację nowego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Nowy system docelowo ma znacząco usprawnić ruch na najważniejszej krakowskiej stacji po zakończeniu projektu modernizacji.
Zaktualizowane zasady honorowania biletów kolejowych w Komunikacji Miejskiej w Krakowie na okres 30.11-14.12.2019 r. – https://malopolskiekoleje.pl/index.php/wydarzenia/85-2019/440-honorowanie-biletow-30-11-2019-14-12-2019
Pociągi SKA1 przez cały okres prowadzenia prac będą kursować w rozdzielonych relacjach – Kraków Lotnisko – Kraków Główny oraz Kraków Płaszów – Wieliczka Rynek Kopalnia. Na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Główny obowiązywać będzie honorowanie biletów kolejowych w tramwajach linii 3 i 50. W części przypadków możliwa będzie również przesiadka na pociągi SKA3. Bez zmian funkcjonować będzie zastępcza komunikacja autobusowa uzupełniająca kursowanie pociągów.
Pociągi SKA1 będą miały skrócone relacje. Składy z Wieliczki dojadą do Krakowa Płaszowa, a pociągi z Kraków Airport tylko do Krakowa Głównego. Na pozostałej części trasy obowiązywać będzie komunikacja zastępcza (tramwaje nr 3 i 50).
W czterech przypadkach pociągi SKA3 będą kończyć bieg na stacji Kraków Olsza zamiast Kraków Główny. Ponadto większość pociągów będzie kursować według nieznacznie zmienionych godzin kursowania.
Niewielkim zmianom ulegną również godziny przyjazdów i odjazdów do i ze stacji Kraków Główny pociągów SKA2. Ponadto jeden z popołudniowych pociągów zamiast do Krakowa Głównego pojedzie okrężne przez Kraków Olszę do Krakowa Płaszowa.
Dodatkowo nieznacznej korekcie ulegnie rozkład jazdy Autobusowych Linii Dowozowych. Na każdej linii zostaną przyspieszone wybrane kursy celem dostosowania ich do kursowania pociągów SKA1.
Szczegółowe informacje o zmianach tras i godzin kursowania dostępne są w tabelach z rozkładem jazdy, a także na plakatach stacyjnych.
Rozkłady jazdy znajdziecie na:
SKA1 – https://bit.ly/2QAle9J
SKA2 – https://bit.ly/2s3QLGT
SKA3 – https://bit.ly/339spbH
informacja prasowa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS