A A+ A++

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła w poniedziałek spotkania online z samorządami w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S10. Jedna z planowanych tras przebiega w pobliżu Płocka.

W poniedziałek, 25 stycznia rozpoczęły się spotkania informacyjne GDDKiA z samorządami w sprawie planowanej drogi ekspresowej S10 oraz Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Podczas nich przedstawiciele GDDKiA mają przedstawić wyniki Studium korytarzowego, a także poinformować o dalszych planowanych krokach, związanych z przygotowaniem inwestycji. Spotkania prowadzone są zdalnie z udziałem samorządowców wszystkich szczebli z terenów, przez które przechodzą wszystkie analizowane korytarze.

Na pierwszym z cyklu spotkań przedstawiono wyniki Studium korytarzowego dla drogi ekspresowej S10 na odcinku od autostrady A1 do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (S50). Brali w nim również udział przedstawiciele władz miasta Płocka.

– Niestety, wnioski po tym spotkaniu nie napawają optymizmem, ponieważ termin realizacji przedsięwzięcia GDDKiA określiła na lata… 2035-2040 – przekazał po spotkaniu prezydent Płocka, Andrzej Nowakowski.

Jak będzie przebiegała droga S10? Dwa warianty są w pobliżu Płocka

We wtorek, 26 stycznia, odbędzie się kolejne spotkanie online, tym razem poświęcone północnej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50, na odcinku od autostrady A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Wyszogród – Serock do włączenia do A2 (Mińsk Mazowiecki). Natomiast w środę, 27 stycznia, spotkanie dotyczyć będzie południowej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu autostrady A50 na odcinku A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Góra Kalwaria – A2 (Mińsk Mazowiecki).

– Podczas spotkań wskażemy korytarz, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów w analizie wielokryterialnej: środowiskowych i społecznych, technicznych, ekonomicznych i sieciowych. Zbieramy również opinie, uwagi i sugestie, które będziemy mogli wykorzystać w dalszych pracach koncepcyjno-projektowych – zapowiada GDDKiA.

Jakie będą wnioski z tych spotkań? GDDKiA obiecuje, że po ich zakończeniu opublikuje streszczenie Studium korytarzowego oraz wskazany preferowany wariant korytarza.

Przypomnijmy, że dwa warianty przebiegu przyszłej S10 od granicy z województwem kujawsko-pomorskim w kierunku połączenia z OAW (wariant drugi i czwarty) zakładają odchylenie w kierunku Płocka, co umożliwiłoby skomunikowanie miasta i znajdującej się w nim rafinerii.

– Połączenie z OAW przewidziano na przecięciu z obecną DK50 pomiędzy Wyszogrodem a Płońskiem. W zależności od wariantu, długość S10, po odejściu od A1, wyniosłaby od ok. 100 do 130 km. Jazdę w kierunku Warszawy można byłoby kontynuować wykorzystując północną część przyszłej S50 do przecięcia z S7 poniżej Płońska lub S8 na wysokości Radzymina – wyjaśnia GDDKiA.

Warianty S10, źródło: GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł“Szczepionka Moderna przeciwko COVID-19 powinna chronić przed nowymi wariantami”
Następny artykułKeira Knightley mówi “nie” rozbieranym scenom, reżyserowanym przez mężczyzn