A A+ A++

Rozbudowa alei 29 Listopada coraz bliżej końca. Dzisiaj, 21 listopada, rozpoczyna się asfaltowanie dwóch odcinków – od ul. Woronicza do ul. Powstańców i od ul. Powstańców do ul. ks. Meiera. Czekają nas zmiany w organizacji ruchu drogowego.

Fot. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

Zmiany na odcinku od ul. Woronicza do ul. Powstańców

Ruch kołowy na tym odcinku został przeniesiony na stronę wschodnią. Utrzymany został zakaz lewoskrętu z al. 29 Listopada na drogę wewnętrzną O3 Business Campus i w ul. Woronicza. Zarówno z drogi wewnętrznej O3 Business Campus, jak i ul. Woronicza istnieje jedynie możliwość prawoskrętu.

Ulica Rybianka pozostaje zamknięta dla ruchu kołowego (objazd wytyczono przez ul. Pocieszka). Nadal jest utrzymany ruch jednokierunkowy na ul. Dobrego Pasterza w kierunku al. 29 Listopada (objazd przez ul. Powstańców i ul. Łepkowskiego)

Ulice Nad Strugą, Powstańców i Pocieszka pozostają otwarte dla ruchu w obu kierunkach.

Ciąg pieszy na odcinku od ul. Siewnej do ul. Rybianka pozostaje zamknięty. Ruch pieszy został przeniesiony na stronę wschodnią.

Zmiany na odcinku od ul. Powstańców do ul. ks. Meiera

Nowa organizacja ruchu drogowego na tym odcinku obowiązuje do 24 listopada. Ruch pojazdów na odcinku od ul. Powstańców do ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej jest przekierowany na stronę zachodnią. Ulica Rybianka nadal pozostanie zamknięta dla ruchu kołowego. W ramach tej organizacji ruchu kierowcy mogą już korzystać z ul. Siewnej.

Ruch pieszy na odcinku od ul. Powstańców do wiaduktu kolejowego na linii kolejowej nr 95 odbywa się po obu stronach drogi. Pod wiaduktem ruch pieszych odbywa się będzie po stronie wschodniej.


Zgodnie z planem, wszystkie elementy rozbudowy al. 29 Listopada powinny się zakończyć do 30 listopada. Pozwolenie na użytkowanie powinno zostać wydane przed świętami Bożego Narodzenia.

Przypomnijmy, że prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie al. 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 3,8 km buspasów, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowane zostały dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.

Po zakończeniu realizacji tej inwestycji, arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.


pokaż metkę


Osoba publikująca:

Margerita Krasnowolska


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2023-11-15


Data aktualizacji:

2023-11-21

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułToyota rozbiła bank! Teraz cena i gwarancja na milion kilometrów robią wielką różnicę
Następny artykułKsiądz przyjdzie tylko do tych, którzy się wcześniej zapisali. Kolęda na zaproszenie popularna w wielu parafiach