A A+ A++

Szacowany koszt tej inwestycji to ok. 375 mln zł. Uruchomienie tej linii kolejowej w praktyce oznacza zbudowanie jej od nowa.

Potrzebny wkład własny

– Jesteśmy liderem tego projektu i podpisaliśmy wniosek skierowany do ministerstwa dotyczący rewitalizacji tej linii. Włączyły się w to wszystkie samorządy wzdłuż tego połączenia po stronie zarówno województwa śląskiego, jak i województwa opolskiego. Musimy zdobyć na ten cel 50 mln wkładu własnego. My zobowiązujemy się po wszystkich pracach remontowych do utrzymywania ruchu pasażerskiego. Chcemy, aby powiat głubczycki wrócił na mapę kolejową – komentuje Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

Po modernizacji i uruchomieniu linii mieszkańcy będą mogli pociągami dostać się do Raciborza, Kędzierzyna-Koźla, Nysy czy Prudnika. Dzisiaj na części tego odcinka prowadzony jest ruch towarowy, ale linia w całości wymaga gruntownej modernizacji.

Nie tylko województwo

– Ta inwestycja jest dla nas bardzo ważna, zarówno dla ruchu osobowego, jak i dla ruchu towarowego. Chcielibyśmy odciążyć drogi lokalne – mówi Tomasz Krupa, burmistrz Baborowa. Podkreśla, że budowa tej linii to nie tylko udogodnienia w samym województwie. – To daje nam efekt ponadlokalny, to połączenie całej Polski. Nasze towary, szczególnie płody rolne, mogłyby być transportowane do portu w Szczecinie – przekonuje.

Planowana w ramach projektu rewitalizacja zakłada odbudowę nawierzchni torowej, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, przystanków kolejowych i systemu sterowania ruchem kolejowym.

Prace mają dotyczyć dwóch linii: Racibórz–Głubczyce o długość 37,7 km, relacja: Racibórz, Racibórz Studzienna, Lekartów, Pietrowice Wielkie, Tłustomosty, Baborów, Bernacice, Głubczyce, a także linii Głubczyce–Racławice Śląskie o długości 15,354 km, relacja: Racławice Śląskie, Ściborzyce Małe, Żabczyce, Głubczyce Las, Głubczyce.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowe kursy autobusów
Następny artykułJaniak, Tyrawa, Głódź… A to dopiero początek. Są kolejne wstrząsające historie biskupów