A A+ A++

Różnicowanie i pozycjonowanie marki są kluczowymi elementami strategii przedsiębiorstwa i strategii marketingowej. Skuteczność działań zależy od wypracowania solidnych i trwałych fundamentów strategicznych. Mając określone cele, ramy oraz przemyślane scenariusze, łatwiej jest prowadzić konsekwentne działania, które pozwalają na osiągnięcie wyznaczonych celów.

Różnicowanie i pozycjonowanie marki – definicje pojęć

Różnicowanie i pozycjonowanie marki to istotne pojęcia w dziedzinie marketingu, zdefiniowane przez Philipa Kotlera. Różnicowanie polega na stworzeniu znaczących różnic w ofercie przedsiębiorstwa w porównaniu z konkurencją, natomiast pozycjonowanie ma na celu wykreowanie odpowiedniego wizerunku i zajęcie wyraźnego miejsca w pamięci docelowych Klientów. W pierwszej kolejności należy zatem stworzyć różnice, a następnie wykorzystać je do przeprowadzenia skutecznego pozycjonowania.

Jaki cel przyświeca różnicowaniu?

Różnicowanie oferty na tle konkurencji pozwala na wskazanie korzyści, które zwiększają postrzeganą i rzeczywistą wartość produktu lub usługi. Korzyści te mogą dotyczyć ceny, jak i jakości. Aby osiągnąć sukces na rynku, firma może zastosować trzy strategie pozwalające na efektywne różnicowanie w oparciu o doskonałość operacyjną, doskonałą obsługę lub doskonały produkt. Różnicowanie ma sens, gdy różnica jest istotna, charakterystyczna, bardziej dostępna, komunikatywna, trudna do skopiowania przez konkurentów, przystępna oraz zyskowna dla firmy.

Jak przeprowadzić pozycjonowanie?

Pozycjonowanie wymaga przetłumaczenia argumentów funkcjonalnych i języka firmy na język korzyści, zrozumiały i zachęcający dla nabywcy. W dobie natłoku informacji, stajemy przed wyzwaniem dotarcia do odpowiedniego klienta oraz wzbudzenia jego zainteresowania, aby zechciał wejść z nami w interakcję. Konieczne jest opracowanie przekazu i sposobu komunikacji, który wyróżni naszą ofertę na tle konkurencji.
Podczas procesu pozycjonowania istnieje wiele użytecznych narzędzi, a jednym z nich jest model Brand Key, który składa się z 9 elementów. Te elementy obejmują: korzenie marki, konkurencyjne otoczenie, grupę docelową, odkrycie, korzyści, wartości, przekonania i osobowość marki, argumenty dla klienta (nazywane również Reasons-To-Believe), wyróżnik (nazywany również Unique Selling Proposition) oraz esencję marki. Przygotowanie tego modelu jest kluczowe dla stworzenia skutecznej komunikacji.

Zapraszamy do współpracy

Jeśli chcesz stworzyć strategię samodzielnie, możesz to zrobić, ale musisz poświęcić na to dużo czasu i wysiłku. Czas to pieniądz, więc zachęcamy Cię do skorzystania z naszych usług. Dzięki nam będziesz mógł szybciej, taniej i skuteczniej zbudować swoją markę. Chętnie poznamy Twoje potrzeby i wyzwania, przed którymi stoisz, a następnie zaproponujemy elastyczne rozwiązania dostosowane do Ciebie. Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIntel zalewa Europę kartami z serii Arc. Model Arc A750 coraz bardziej opłacalny
Następny artykułStrajk w MOPS i DPS. Prezydent pod obstrzałem