To nie pierwsza współpraca między Starak Collection a innymi kolekcjonerami i instytucjami. Można powiedzieć, że przez lata stworzyliście coś na kształt sieci polskiej sztuki, która owocuje rozmaitymi wspólnymi inicjatywami i wystawami.
Celem pracy z kolekcją jest między innymi jej upublicznianie i nawiązywanie współpracy prywatno-publicznej. Na świecie to bardzo popularny model, natomiast w Polsce nie jest to jeszcze tak oczywiste. Staramy się przełamywać lody i od ponad dziesięciu lat działamy w ten sposób. W zeszłym roku minęła dekada naszej pracy z kolekcją w Spectra Art Space i od samego początku współpracowaliśmy z prywatnymi kolekcjonerami, zaś współpraca instytucjonalna rozpoczęła się od wystawy Romana Opałki, przy wsparciu ze zbiorów Muzeum Sztuki w Łodzi. Przez ostatnie lata instytucji partnerskich przybywa, co dla mnie jest ważnym sposobem na budowanie platformy współpracy w obszarze promocji sztuki. Co istotne, współpracujemy także w drugą stronę, nasze obiekty często wędrują na wystawy nie tylko w kraju, ale także za granicą. Podam aktualny przykład. Jeden z ważniejszych obrazów z kolekcji pana Jerzego – „Powidok. Kobieta w oknie” Władysława Strzemińskiego, jest obecnie prezentowany na stałej ekspozycji polskiej sztuki współczesnej w Pawilonie Czterech Kopuł, oddziale Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Pozostanie tam przez najbliższe pół roku. Z kolei my w Wenecji zaprezentujemy jeden z ostatnich obrazów Wróblewskiego – „Cień Hiroszimy” ze zbioru wrocławskiego. St … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS