A A+ A++

Chcesz wiedzieć, czym żyje Białystok? Zapisz się na nasz poranny newsletter lokalny, a nic Cię nie ominie!

Jak informuje spółka PKP PLK, na torach stacji Białystok pracuje ciężki sprzęt i specjalistyczne ekipy. Widać pierwsze efekty działań związanych z modernizacją stacji. Przed dojazdem do peronów od strony Czyżewa wykonawca przygotowuje miejsce na nowe tory. Za pomocą specjalnego sprzętu zdemontowano blisko 10 km torów. Pociąg sieciowy rozebrał 10 km sieci trakcyjnej. Przygotowywany jest teren pod budowę budynku Lokalnego Centrum Sterowania. Usuwane są kolizje podziemnych instalacji przebiegających na budowie.

Łącznica, perony, nowy przystanek

– Pomiędzy stacją Białystok Starosielce i przystankiem Białystok Nowe Miasto powstaje nowa łącznica kolejowa. Porządkowany jest teren nieczynnych torów. Ciężki sprzęt pracuje przy formowaniu nasypów. Łącznica – dodatkowy, mniej więcej kilometrowy odcinek toru – usprawni ruch pociągów w Białymstoku. Możliwy będzie bezpośredni przejazd z linii do Ełku (nr 38) na linię w kierunku do Czeremchy (nr 32). Dzięki temu pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku na stacji Białystok. To usprawni podróże – mówi Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zmiany czekają też stację Białystok. Powstaną tu cztery nowe zadaszone perony, wyposażone w udogodnienia dla podróżnych, w tym system informacji pasażerskiej. Jeden z peronów powstanie obok miejskiego węzła przesiadkowego, co umożliwi łatwe przesiadki z kolei na transport miejski. Z budynku dworca na perony będzie można dostać się wygodnym tunelem wyposażonym w pochylnie.

W Białymstoku będzie wspomniany już nowy przystanek w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza, co ułatwi dojazd koleją do centrum. Zaplanowane do budowy Lokalne Centrum Sterowania usprawni ruch pociągów i podniesie poziom bezpieczeństwa.

Nie tylko Białystok

– Prace przy budowie Rail Baltica prowadzone są także w innych lokalizacjach. Na stacji w Czyżewie wykonawca kładzie nowe szyny, podkłady i rozjazdy. Ustawiono już słupy trakcyjne na stacji. Na szlaku między Czyżewem a Szepietowem wymienianych jest kilkanaście kilometrów toru. Przygotowywane są drogi dojazdowe w sąsiedztwie linii kolejowej. Roboty odbywają się przy kursujących zgodnie z rozkładem pociągach – dodaje Łotowski.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA modernizują linię kolejową z Warszawy do Białegostoku na 70-kilometrowym odcinku Czyżew–Białystok. Zmodernizowanych zostanie łącznie sześć stacji i 12 przystanków. Efektem modernizacji będą szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże. Po zakończeniu wszystkich prac na linii z Białegostoku do Warszawy podróż najszybszym pociągiem potrwa ok. półtorej godziny.

Budowa prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew–Białystok”. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF).

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDania otrzymała harmonogram dalszej budowy Nord Stream 2
Następny artykułTerlecki: możliwe zawieszenie Emilewicz jako posłanki klubu PiS