A A+ A++

Mordarka. Planowana rozbiórka wiaduktu kolejowego w Mordarce będzie wiązała się ze zmianą organizacji ruchu na drodze powiatowej DP 1551K. Utrudnień wynikających z trwającej modernizacji linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz na odcinku przebiegającym przez gminę Limanowa należy spodziewać się od 5 do 12 sierpnia. Poznaj szczegóły.

Konsorcjum firm Budimex S.A. oraz Gulermak realizujące zadanie związane z modernizacją linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz na odcinku przebiegającym przez teren gminy Limanowa informuje, że od najbliższego poniedziałku (5 sierpnia) wprowadzona zostanie tymczasowa zmiana organizacji ruchu na drodze powiatowej DP 1551K w miejscowości Mordarka. 

Odcinek drogi znajdujący się bezpośrednio pod wiaduktem zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Zmiana ta jest konieczna ze względu na rozbiórkę istniejącego obiektu.

Objazdy i organizacja ruchu:

Zobacz również:

  • Dla kierunku Limanowa: Objazd poprowadzony zostanie drogami DP 1611K Cieniawa – Mordarka, DK 28 oraz DP 1551K – Limanowa – Chełmiec (ul. M. B. Bolesnej).
  • Dla kierunku Pisarzowa/Nowy Sącz: Objazd poprowadzony zostanie drogami DK 28 oraz DP 1611K Cieniawa – Mordarka.

Tymczasowa organizacja ruchu potrwa przez około tydzień (do 12 sierpnia)

Skrzyżowanie pod istniejącym jeszcze wiaduktem kolejowym w Mordarce to jeden z newralgicznych punktów na drogowej mapie powiatu limanowskiego. Obiekt ogranicza widoczność, a z powodu zwężenia jezdni obowiązuje tam ruch wahadłowy. Co roku dochodzi w tym miejscu do kolizji lub wypadków. 

Modernizacja odcinka linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o skrótowej nazwie Podłęże – Piekiełko. Inwestycja PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75-km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 r. zostanie stworzona nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: bocznica Klęczany – Nowy Sącz; Chabówka – Rabka Zaryte; Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – bocznica Klęczany. 

Jak już informowaliśmy, na odcinku pomiędzy Limanową a Klęczanami zmodernizowana linia kolejowa będzie miała przebieg odmienny od dotychczasowego. PKP tłumaczyły, że ma to wyeliminować m.in. ostre łuki torowiska, by w niedalekiej przyszłości pociągi kursujące na tej trasie mogły osiągać prędkości gwarantujące skrócenie podróży. Zmiana trasy wymusiła proces kontrowersyjnych wywłaszczeń prywatnych gruntów, w tym wyburzeń kilkudziesięciu budynków.

Odcinek liczy ok. 13 km i w znacznej części odbiega swoim przebiegiem od istniejącego torowiska, co wymusza wywłaszczenie prywatnych gruntów i rozbiórkę kilkudziesięciu budynków. Pomiędzy miejscowościami Mordarka i Męcina ma powstać najdłuższy tunel w Polsce, liczący blisko 3,8 km. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do wykonania prac wybrało konsorcjum spółek: Budimex S.A. oraz Gülermak. Wartość oferty wynosi 1 930 455 530,46 zł netto, a jej wybór był wynikiem przetargu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAdam Klęczar: Człowiek jest najważniejszy – FILM
Następny artykułUpamiętnienie 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego na Placu Kościuszki w Oświęcimiu