Do tej ważnej inwestycji Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej przygotowuje się od dawna. Odcinek pomiędzy dwoma rondami wynosi 586 metrów. Powstały dwie koncepcje jego przebudowy. W pierwszej zaproponowano budowę dwóch mostów: jednego o długości 65 m nad linią kolejową oraz drugiego o długości 28 m nad wewnętrzną drogą zakładową Befared SA. Między obiektami powstałby zbrojony nasyp gruntowy. Druga propozycja przewidywała odtworzenie jednego, długiego na 233 m mostu pomiędzy torami a drogą zakładową.
Wybrano tańsze rozwiązanie
– Porównanie szacunkowych kosztów – 34 mln zł w pierwszym wariancie do prawie 46 mln zł w drugim – przesądziło o wyborze bardziej ekonomicznego, ale spełniającego wszystkie niezbędne wymogi rozwiązania. Jest ono przy tym szybsze w realizacji i tańsze w późniejszej eksploatacji. W efekcie układ drogowy będzie posiadał trzy pasy ruchu, z czego dwa w kierunku ronda Ofiar Katynia i jeden w kierunku ronda NSZZ Solidarność – informuje dyrektor MZD Wojciech Waluś.
Dodaje, że w trakcie uzgodnień ze Zjednoczoną Beskidzką Inicjatywą Rowerową przewidziano budowę ciągu pieszo-rowerowego o trzymetrowej szerokości po stronie północnej obiektu, połączonego z infrastrukturą rowerową po stronie ronda Ofiar Katynia. Przez rondo przeprowadzona zostanie także ścieżka rowerowa biegnąca wzdłuż ul. Michała Grażyńskiego.
Inwestycja obejmie także budowę mostu na potoku Starobielskim oraz umocnienie koryta w jego sąsiedztwie, a także przebudowę ronda Ofiar Katynia wraz z wlotami. W ciągu ul. Kwiatkowskiego powstaną też nowe schody i winda łącząca ulicę z peronem na stacji kolejowej Bielsko-Biała Północ.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS