Royal Enfield jest najstarszą marką motocyklową na świecie, produkującą jednoślady nieprzerwanie od 1901 roku. W 120 letniej historii motocykle Royal Enfield odwiedziły najodleglejsze zakątki naszego globu, począwszy od wizyt na najwyżej położonej przełęczy do której prowadzi droga, aż po dotarcie do obozu będącego bazą dla alpinistów wspinających się na Mount Everest. Motocyklom Royal Enfield nie obce są też trudno dostępne drogi w Karakorum (jak chociażby przełęcz Daulat Beg Oldi), czy solniska, z jednym z największych sezonowych solnisk na świecie – Rann of Kutch.
W tym roku największym wyzwaniem dla firmy jest próba dotarcia motocyklami Royal Enfield aż do bieguna południowego.
Mówiąc ekspedycji, Siddhartha Lal, dyrektor zarządzający wspomniał: „120 lat historii to szmat czasu i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że w tym roku możemy podjąć takie wyzwanie. Przez lata pielęgnowaliśmy kulturę jazdy motocyklami i połączoną z poznawaniem świata. Ta pogoń za odkrywaniem nowych zakątków jest wpisane w nasze DNA, a projekt “90 ° SOUTH – Quest for the Pole” to kolejny rozdział naszej podróży. W przeszłości wyjazdy takie jak “Himalayan Odyssey” utorowały drogę do motocyklowych podróży po Himalajach, a wyprawa na biegun południowy powinna jeszcze bardziej zainspirować ludzi do poszukiwania przygód. Ta ekspedycja, jest poważnym sprawdzianem wytrzymałości i wytrwałości człowieka i maszyny. Jest ona pierwszą w swoim rodzaju próbą przejechania motocyklem 770-kilometrowej trasy na biegun południowy.”
Wyprawa rozpocznie się 26 listopada 2021 r., w Kapsztadzie w RPA. Motocykli dosiadać będzie będzie dwóch śmiałków — Santhosh Vijay Kumar oraz Dean Coxson. Celem ekspedycji jest dotarcie do geograficznego bieguna południowego, jadąc od Lodowca Szelfowego Rossa, przez Lodowiec Leverett, aż do stacji Amundsen-Scott South Pole Station.
Aby sprostać tak karkołomnemu wyzwaniu podróżnicy będą współpracować z firmą Arctic Trucks. Jest ona znana z profesjonalnego podejścia do organizacji tego typu imprez a jej pracownicy maja ogromne doświadczenie w organizacji tego typu wydarzeń i do tej pory pokonali ponad 350 000 kilometrów w śniegach Arktyki. W przeszłości wspierali i obsługiwali oni wiele ekspedycji naukowych, jak również ekspedycje komercyjne.
W podróż wyruszą dwa Royale Enfieldy Himalayany, specjalnie przygotowanych do trudów podróży, tak by mogły się one poruszać po śniegu i lodzie oraz sprawnie funkcjonować w ekstremalnie trudnych warunkach panujących na Antarktydzie. Pierwsza faza testów odbyła się ju we wrześniu 2020 r., a druga zakończyła się w lipcu 2021 r.
Zmiany w motocyklu nie były duże i miały na celu jeszcze lepiej przygotować maszyny do jazdy w trudnych warunkach. Aby uzyskać większy moment obrotowy na tylnym kole, liczba zębów w zębatce napędowej została zmniejszona z 15 na 13. Koła zostały zamienione na bezdętkowe, co pozwala na jazdę z bardzo niskim ciśnieniem i podnosi przyczepność w kopnym śniegu. Motocykl wyposażono w opony z kolcami gwarantujące właściwą przyczepność na lodzie. Zespół techników zastosował też mocniejszy alternator aby dostarczyć jeszcze więcej prądu.
Motocykle będą jechały po specjalnie przygotowanym szlaku, prowadzącym po ubitym śniegu (od szelfu lodowego Rossa aż do bieguna południowego). Wszystko to po to by zmniejszyć opory jazdy i ograniczyć emisję szkodliwych substancji do minimum. Ekipa 90 ° SOUTH – Quest for the Pole zadba też o to, by zespół nie pozostawił po sobie żadnych śladów, za wyjątkiem śladów kół, które szybko zostaną zasypane przez śnieg. Zgodnie z inicjatywą #LeaveEveryPlaceBetter zespół zapewnia, że wszystkie śmieci i odpady, powstające podczas ekspedycji zostaną zabrane z Antarktydy.
Kibicujemy ekspedycji i czekamy na pierwsze wieści z trasy.
A oto i film z przygotowań:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS