A A+ A++

Próba Vecpils została przerwana po nietypowej sytuacji, w której znaleźli się Ott Tanak i Martin Jarveoja. Załoga Hyundaia napotkała na trasie powietrzny baner reklamowy, który przewrócił się na drogę po przygodzie Elfyna Evansa i Scotta Martina. Tanak stracił widoczność i zatrzymał samochód przed metą. W następstwie tego oes został przerwany. Adrien Fourmaux i Alexandre Coria, a także Takamoto Katsuta i Aaron Johnston nie przejechali próby sportowym tempem.

Po wznowieniu rywalizacji odcinek specjalny najszybciej przejechali Rovanpera i Halttunen. Po nadaniu czasów przez organizatora, jako drudzy w klasyfikacji tej próby zaleźli się Tanak i Jarveoja [+2,7 s]. Sebastian Ogier i Vincent Landais byli trzeci [+3,9 s].

– Bardzo dobra przyczepność. Chciałem zaoszczędzić opony, ale jechało się tak fajnie, że cisnąłem do samego końca bawiąc się jazdą – mówił na mecie Rovanpera.

– Na trasie leżał baner reklamowy, który przyczepił nam się do samochodu i ograniczył widoczność. Zatrzymałem się na trasie i odcinek został wstrzymany – opowiadał Tanak.

– Nie jest łatwo się skupić po oczekiwaniu na ponowny start odcinka, ale udało się dotrzeć do mety – mówił Ogier.

Dalej w wynikach znaleźli się kolejni zawodnicy z nadanym czasem, czyli Adrien Fourmaux i Alexandre Coria [+4,2 s], a także Takamoto Katsuta i Aaron Johnston [+4,3 s]. Martin Sesks i Renars Francis zostali sklasyfikowani na miejscu szóstym [+6,3 s], a Thierry Neuville i Martin Wydaeghe byli siódmi [+6,5 s].

– Na tym oesie była bardzo dobra przyczepność, ale nie miałem do końca pewności i niektóre zakręty mogłem przejechać szybciej – relacjonował Sesks.

– Było ok. Założyliśmy twarde opony, ale nie jestem pewien, czy to był dobry wybór, bo było sporo ślizgania się – powiedział Neuville.

Esapekka Lappi i Janne Ferm [+8,5 s] byli ósmą załogą na Vecpils i wyprzedzili o 3,8 s Elfyna Evansa i Scotta Martina. Dziesiątkę zamknęli Gregoire Munster i Louisa Louka [+19,5 s].

– Teraz przyczepność jest lepsza, ale pojechałem za wolno – przekazał na mecie Lappi.

– Czasami jest dobrze, a czasami źle. Nie mamy amortyzatora po przygodzie na poprzednim odcinku – odpowiedział Munster.

– Popełniłem głupi błąd i wypadliśmy na chwilę z trasy. Na szczęście wróciliśmy na drogę – powiedział Evans.

W klasyfikacji generalnej prowadzi Rovanpera i jego przewaga nad Ogierem wynosi już 41,3 s. Tylko 3,2 s do drugiego miejsca brakuje Sesksowi. Czwarte miejsce utrzymuje Tanak [+51,3 s]. Piąte miejsce należy do Fourmaux [+1.13,7].

W WRC2 ciosy wymieniają trzy załogi: Sami Pajari i Enni Malkonen, Oliver Solberg i Elliott Edmondson oraz Mikko Heikkila i Kristian Temonen. Po OS 14 wciąż prowadzą Solberg i Edmondson, którzy mają 26,5 s przewagi nad Heikkilą i 32,6 s nad Pajarim.

Wyniki po OS14:

1. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 1:43.12,2
2. Sebastien Ogier/Vincent Landais Toyota GR Yaris Rally1 +41,3 s
3. Martins Sesks/Renars Francis Ford Puma Rally1 +44,5 s
4. Ott Tanak/Martin Jarveoja Hyundai i20 N Rally1 +51,3 s
5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria Ford Puma Rally1 +1.13,7
6. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +1.32,5
7. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +1.45,7
8. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +2.31,3
9. Esapekka Lappi/Janne Ferm Hyundai i20 N Rally1 +3.05,9
10. Gregoire Munster/Louis Louka Ford Puma Rally1 +3.28

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTo będzie pierwszy taki strajk od 40 lat. Pracownicy Disneylandu mają dość
Następny artykułWypadek nad jeziorem w Salamonowie. Na miejscu lądował śmigłowiec LPR