A A+ A++

Próba Zvotoky jest najdłuższa w piątkowym programie. Na niespełna 24 kilometrach charakter drogi zmienia się wielokrotnie. Przeważają jednak wąskie sekcje ze zniszczonym asfaltem. Końcówka jest szersza, szybka, a nawierzchnia ma lepszą jakość.

Rovanpera i Halttunen przejechali oes w nieco ponad 12,5 minuty. Za plecami obrońców tytułu ponownie znaleźli się Esapekka Lappi i Janne Ferm [+10,5 s]. Elfyn Evans i Scott Martin jechali o 14,6 s dłużej.

– Nie jest łatwo wejść tutaj w rytm. Było jeszcze więcej wody. Mieliśmy niezłe informacje, ale miejscami byłem chyba zbyt ostrożny – mówił Rovanpera.

– Wychodzi na to, że jest w porządku. Na pewno trzeba jechać ostrożnie. Z cięć wyrzucane jest błoto. Trzeba zachować rozwagę – powiedział Lappi.

– Żadnych problemów. Byłem ostrożny – meldował Evans.

Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe wykręcili czwarty czas, ale strata do Rovanpery [+19,5 s] spowodowała, że musieli oddać prowadzenie w rajdzie. Piątkę zamknęli Ott Tanak i Martin Jarveoja [+23,5 s]. Estoński kierowca narzeka, że nie może opanować hybrydowej Pumy. Takamoto Katsuta i Aaron Johnston zameldowali się na mecie z szóstym wynikiem [+25,8 s]. Blisko duetu Toyoty byli: Teemu Suninen i Mikko Markkula [+28,7 s], Pierre-Louis Loubet i Benjamin Veillas [+30,9 s] oraz Gregoire Muinster i Louis Louka [+32 s]. Stawkę aut Rally1 zamknęli Sebastien Ogier i Vincent Landais [+41,4 s]. Ośmiokrotny mistrz świata zrezygnowany z powodu kapcia na OS3 stwierdził, że brakuje mu motywacji.

– Warunki są bardzo trudne. Pod koniec pojawiła się mżawka. Musimy popracować nad ustawieniami. Kilka razy straciłem panowanie nad samochodem w szybkich sekcjach – opowiadał Neuville.

– Już mi brakuje pomysłów i nie mam jak poprawić ustawień w tym samochodzie. Dla mnie jest nie do opanowania. Mogę pojechać szybciej, ale od razu są „momenty” – narzekał Tanak.

– Przyczepność bardzo się zmienia, więc niełatwo poskładać te informacje od szpiegów – analizował Katsuta.

– Bardzo trudno. Warunki są nieprzewidywalne. Niełatwo jechać jednocześnie bezpiecznie i szybko – stwierdził Suninen.

– Trudny oes. Nie było idealnie. Walka jest zacięta, ale nie chcę ryzykować – wyjaśnił Loubet.

– Jesteśmy całkiem zadowoleni z tempa. Bywają jednak „momenty”. Tracimy czas w błocie. Sporo odpuszczam – tłumaczył Munster.

– Brakuje mi motywacji. Tyle – rzucił Ogier.

Po czterech odcinkach Rovanpera awansował na pierwsze miejsce i to od razu z przewagą 18,1 s nad Neuville’em. Lappi jest trzeci [+19,6 s], a Evans czwarty [+22,8 s]. Tanak spadł na piąte miejsce [+28,4 s].

W WRC 2 przygodę zaliczyli Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen. Norwegowie wypadli z drogi na prawym zacieśniającym się zakręcie. Kibice wyciągnęli Skodę z pułapki, ale strata na mecie przekroczyła 10 minut. W dodatku uszkodzone jest tylne zawieszenie.

Najszybsi byli Nikołaj Griazin i Konstantin Aleksandrow. Emil Lindholm i Reeta Hamalainen [+11,6 s] zremisowali z Alejandro Cachonem i Alejandro Lopezem.

Czwarty czas uzyskali Mikołaj Marczyk i Daniel Dymurski [+16,2 s]. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak byli szóści [+20 s]. Pomiędzy dwoma polskimi duetami zmieścili się Erik Cais i Daniel Trunkat [+18,4 s].

Po OS4 liderem jest Lindholm. Cais traci 13,3 s, a Ciamin 14,4 s. Kajetanowicz jest czwarty [+21,4 s] i ma za sobą Marczyka [+22,5 s].

Polecane video:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrezydent podjął decyzję ws. stanowisk dyrektorskich w opolskich instytucjach kultury
Następny artykułZabójstwo w Lubinie?