A A+ A++

Pętlę zamknął odcinek Halttula. Próba pod tą nazwą widniała w programie rajdu w latach 80. i 90. ubiegłego stulecia. Użyta w tym roku konfiguracja nawiązuje do tamtych czasów. Na nieco ponad 9 kilometrach sporo jest długich prostych i skrzyżowań.

Przed obiadową przerwą odcinek dopisali sobie Rovanpera i Halttunen. Mistrzowie świata zdołali uciec przed ulewą. O 0,3 s pokonali Elfyna Evansa i Scotta Martina. Oesowe podium uzupełnili Takamoto Katsuta i Aaron Johnston [+2,7 s].

Próby nie przejechali Esapekka Lappi i Janne Ferm. Finowie popełnili błąd w sekcji zakrętów lewy-prawy i wypadli z drogi, mocno uderzając w drzewo. Załodze nic się nie stało.

Po czterech dzisiejszych i w sumie pięciu oesach w rajdzie prowadzą Rovanpera i Halttunen. Evans i Martin tracą 3,9 s. Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe trafili na OS5 na najgorsze warunki. Strata po pętli to 12,3 s.

– Gówniany oes. Przyczepność bardzo mała. Ślizgałem się. Starałem się jechać czysto, ale bez po prostu brakowało przyczepności. Inni powinni być szybsi – przekazał Rovanpera.

– Spodziewałem się dobrej przyczepności, a była zła. No i rozpadało się. Nie było zbyt dobrze – narzekał Evans.

– Jest jak jest. Próbowaliśmy. Na starcie był spory deszcz, potem było nieźle, a końcówka bardzo trudna. Wycieraczki są do kitu. Nic nie widziałem – komentował Neuville.

Katsucie i Johnstonowi brakuje do podium 3,7 s. Teemu Suninen i Mikko Markkula byli poza drogą na finałowej próbie sekcji, ale mocą samochodu uratowali się przed zostaniem w rowie. Finowie zamykają piątkę [+22,7 s]. Uszczuploną stawkę aut Rally1 kompletują Jari-Matti Latvala i Juho Hanninen [+47,6 s].

– Szkoda Lappiego. Było trudno w tych warunkach. Błoto wychodzi z cięć i robi się podstępnie – wyjaśnił Katsuta.

– Kilka niespodzianek. Straciliśmy teraz sporo czasu – mówił Suninen.

– Nie było łatwo, muszę przyznać. Początek był dobry, ale potem stał Lappi. Janne na szczęście nas wcześnie poinformował. Końcówka była strasznie śliska – opowiadał Latvala.

Siódme miejsce w generalce i pierwsze w klasie RC2 zajmują Oliver Solberg i Elliott Edmondson [+1.51,1], jadący poza punktami WRC 2. Liderami tej kategorii są więc Sami Pajari i Enni Malkonen [+1.54,1].

– Bardzo ślisko, bardzo trudno. Jechałem czysto i ostrożnie. Zwolniłem sporo przy Lappim – meldował Solberg.

– Jesteśmy na mecie, więc nie ma problemu. Byliśmy w rowie, ale bez dramatu. Przyczepność się zmieniała – opowiadał Pajari.

Fińskie podium WRC 2 uzupełniają Jari Huttunen i Antti Haapala [+0,6 s] oraz Emil Lindholm i Reeta Hamalainen [+3,3 s].

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk na ostatnim oesie sekcji uzyskali trzynasty czas [+5,3 s]. W łącznych wynikach do duetu ORLEN Team należy dwunasta pozycja w WRC 2 [+27,7 s], siódma wśród „Challengerów”.

Wyniki po OS5:

1. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 25.31,6
2. Elfyn Evans/Scott Martin Toyota GR Yaris Rally1 +3,9 s
3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +12,3 s
4. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +16 s
5. Teemu Suninen/Mikko Markkula Hyundai i20 N Rally1 +22,7 s
6. Jari-Matti Latvala/Juho Hanninen Toyota GR Yaris Rally1 +47,6 s
7. Oliver Solberg/Elliott Edmondson Skoda Fabia RS Rally2 +1.51,1
8. Sami Pajari/Enni Malkonen Skoda Fabia RS Rally2 +1.54,1 [1WRC 2]
9. Jari Huttunen/Antti Haapala Skoda Fabia RS Rally2 +1.54,7 [2WRC 2]
10. Emil Lindholm/Reeta Hamalainen Hyundai i20 N Rally2 +1.57,4 [3WRC 2]

19. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk Skoda Fabia RS Rally2 +2.21,8 [12WRC 2]

Mikołaj Marczyk, Szymon Gospodarczyk, Skoda Fabia RS Rally2

Photo by: atWorld

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЦе розрив: Макс Барських випустив хіт “Тумани” українською мовою
Następny artykułPromocja na laptop ASUS VivoBook z i5-1240P, 16 GB RAM – za 2499 zł (rabat 1300 zł)