A A+ A++

Haas i Guenther Steiner nie rozstali się w najlepszych stosunkach, czego potwierdzeniem były majowe roszczenia złożone przez każdą ze stron. Najpierw 59-latek pozwał zespół o przyznanie mu należnych prowizji, a w rewanżu ten zaczął się domagać odszkodowania w związku z rzekomym naruszeniem zasad dot. znaków towarowych w jego książce pt. “Surviving to Drive.”

Sąd w Kalifornii wydał rozstrzygnięcie w tej drugiej sprawie, a do szczegółów werdyktu dotarł serwis Motorsport. Jak się okazało, Haas pozwał nie tylko Steinera, lecz także wydawcę lektury, Ten Speed. Ostatecznie to właśnie obwiniona strona odniosła zwycięstwo.

Dla ostatecznego werdyktu kluczowe znaczenia miały argumenty obrony związane z tym, że wykorzystanie amerykańskich logotypów podlegało dozwolonemu użytkowi i było chronione przez Pierwszą Poprawkę. Co więcej, ich użycie było artystycznie istotne dla książki i w żaden sposób nie wprowadzało czytelników w błąd:

“Książka opowiada o doświadczeniach Steinera będącego szefem zespołu Haasa w czasie sezonu 2022. Wykorzystanie fotografii, na których znalazły się logotypy Haasa, to artystyczny wybór, jaki zapewnia dodatkowy kontekst związany z sezonem 2022 zespołu”, napisano w dokumentach sądowych.

“Nie ma żadnego wyraźnego wskazania ani otwartego stwierdzenia, jakoby źródłem pracy jest Haas Automation. Chociaż istnieje argument dotyczący tego, że zdjęcie na okładce sugeruje wsparcie lub sponsorowanie, nie ma wyraźnego błędnego stwierdzenia ani sugestii co do znaków towarowych Haasa.”

Warto dodać, że pozew Steinera związany z zaległymi prowizjami nadal jest w toku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułŚwietny Leon i trzecie zwycięstwo LUK-u
Następny artykułDeath Stranding 2 – data premiery opóźniona. Poznamy ją dopiero w 2025