Dzisiaj, 19 kwietnia (13:07)
Wygląda na to, że rosyjski niedźwiedź wbija właśnie zęby w tynk. Wojna w Ukrainie praktycznie zdemolowała rosyjski rynek motoryzacyjny. Chociaż oficjalnie nie mówi się o zachodnich sankcjach, a jedynie “problemach z dostawami”, w całej Rosji działają dziś zaledwie cztery fabryki samochodów.
W Rosji zlokalizowanych jest ponad trzydzieści fabryk czołowych producentów pojazdów. Oprócz tych krajowych, wśród których wymienić można m.in. zakłady należące do Łady, UAZa, GAZa czy KAMAZa, na terenie Federacji Rosyjskiej znajdują się liczne zakłady montażowe zagranicznych pojazdów.
Swoje montownie (lub linie montażowe w ramach umów partnerskich – np. Volkswagen z GAZ) na terenie Rosji mają dziś m.in.:
- Audi,
- BMW,
- Mercedes-Benz,
- Ford,
- Hyundai/Kia,
- Mazda,
- Mitsubishi,
- Nissan,
- Stellantis,
- Renault,
- Skoda,
- Toyota,
- Volkswagen,
- Volvo.
Nie sposób też zapomnieć o przedstawicielach motoryzacyjnego świata zza Wielkiego Muru, jak: Chery, FAW czy Great Wall.
W ilu ze wspomnianych fabryk odbywa się obecnie produkcja samochodów osobowych?
Jak wynika z informacji monitorującego lokalny rynek serwisu Autostat, który porównać można do polskiego Instytutu Samar, obecnie produkcja aut osobowych odbywa się w – uwaga – czterech(!) fabrykach w Rosji. Są to:
- Uljanowskie Zakłady Samochodowe (UAZ),
- Haval Motor Rus (Great Wall),
- Mazda Sollers,
- Avtotor (Kaliningrad).
Wkrótce lista może jednak ulec … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS