Zmodernizowane wersje rosyjskiego bombowca Tu-160M2 zyskały niezwykłe możliwości, których próżno jest szukać w tego typu amerykańskich samolotach. To groźna informacja dla wrogów Rosji, a zwłaszcza USA, Ukrainy czy Japonii.
Niedawno bardzo szeroko zmodernizowany rosyjski bombowiec Tu-160M2 zyskał niezwykle groźne możliwości dla Stanów Zjednoczonych, Ukrainy czy Japonii. Otóż stał się on pierwszym w historii bombowcem strategicznym, który może bronić się przed atakiem rakietowym wymierzonym w niego ze wszystkich stron świata. Oznacza to, że maszyna może realizować swoje misje bez potrzeby eskortowania jej przez myśliwce.
Próżno szukać takich wyjątkowych możliwości w amerykańskich bombowcach B-52 czy B-2. One nie ruszają się z baz lotniczych bez myśliwców bojowych, które mają za zadanie zadbać o ich bezpieczeństwo podczas przelotów blisko terytoriów wroga. Jak tłumaczą analitycy militarni z serwisu Defence Express, dzięki nowym możliwościom, bombowiec Tu-160M2 może realizować misje na całym świecie, a to stanowi problem dla Stanów Zjednoczonych, Japonii czy krajów NATO.
Okazuje się, że Tu-160M2 został wyposażony w pociski powietrze-powietrze. Pozwalają mu one zneutralizować praktycznie każdy atak rakietowy przeprowadzony z innego samolotu. Niestety, nie ma oficjalnych informacji, o jakie pociski chodzi. Wiadomo jednak, że maszyna wzbogaciła się o nowe radary, w tym jeden z nich pojawił się w sekcji ogonowej.
Analitycy militarni sądzą, że może chodzić o pociski R-74M, ponieważ idealnie współpracuje on z nowymi rosyjskimi radarami tego typu. Pocisk ten jest bardzo zwrotny i może atakować cele na krótkim dystansie do 40 kilometrów i na wysokościach do 20 kilometrów. Może nawet przechwytywać bardzo zwinne cele o przeciążeniu do 12 G i prędkości 2500 km/h. Opracowany przez Biuro Specjalnego Projektowania i Technologii NPO Kurganpribor, R-74M charakteryzuje się ulepszonymi kątami startu i może atakować zagrożenia nadlatujące od tyłu samolotu.
Co ciekawe, nieco więcej światła na nowe systemy w Tu-160M2 rzucił pewien rosyjski inżynier. Otóż dwa lata temu poprosił on o azyl w USA i w zamian za niego ujawnił nieco smaczków o tym samolocie. Zakłady Tupolewa wprowadziły nowe elementy zintegrowanej modułowej awioniki (IMA), opracowano też nowe systemy pokładowe, systemy obliczeniowe, sprzęt ster … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS