A A+ A++

Poradnik „EV z drugiej ręki” przygotowany został wspólnie przez Otomoto, PSNM oraz Fundację EV Klub Polska. Zapisane w Krajowym Planie Odbudowy wsparcie dla samochodów elektrycznych może przyczynić się znacząco do popularyzacji aut na prąd. Według zapowiedzianych przez Ministerstwo Klimatu nowych zasad dotacji dla osób fizycznych, wysokość bazowej dopłaty wyniesie ok. 30 tys. zł (maksymalnie wsparcie będzie mogło sięgnąć 40 tys. zł) i będzie dotyczyć samochodów elektrycznych ze średniej półki cenowej. Rząd zapowiada, że limit ceny zostanie utrzymany na tym samym poziomie co w programie „Mój Elektryk”. Choć brzmi to kusząco dla osób zainteresowanych przejściem na elektromobilność, to równie interesującym są informacje dotyczące wsparcia dla używanych samochodów elektrycznych. Spodziewana pula dopłat na ten cel ma przekraczać półtora miliarda złotych. Wstępne informacje zakładają, że subsydia na te samochody będzie przyznane w przypadku, gdy nie będzie on starszy niż 4 lata, a jago maksymalna cena została ograniczona do 150 tys. zł. Jak na razie nie wiadomo więcej na ten temat. Zapewne na szczegóły będziemy musieli poczekać do zaakceptowania KPO przez stronę europejską.

Czytaj więcej

Motoryzacyjny gigant wycofuje się z elektrycznej strategii

Używane samochody elektryczne mogą zdynamizować wzrost tego segmentu. Na koniec kwietnia br., liczba ogłoszeń używanych elektryków na portalu Otomoto wynosiła 4392 szt. Porównując te dane do tego samego okresu rok wcześniej, jest to wzrost o 75 proc. Oczywiście można powiedzieć, że mimo wszystko ich udział w ogólnej liczbie ogłoszeń jest niewielki (stanowią zaledwie 1,1 proc. wszystkich ogłoszeń dostępnych na platformie w tym okresie). Jednak jest to znaczący przyrost, o wiele większy niż w przypadku ogłoszeń dotyczący nowych pojazdów elektrycznych (2695 ogłoszeń, czyli wzrost o 22 proc. r/r). Mimo że pojazdy elektryczne są o prostszej konstrukcji niż ich spalinowe odpowiedniki to przed podjęciem decyzji o zakupie EV należy pamiętać o kilku kluczowych kwestiach, które powinny zostać zweryfikowane. Z tego względu Otomoto, PSNM oraz Fundacją EV Klub Polska przygotowali pierwszy w Polsce, kompleksowy przewodnik, zawierający szereg praktycznych porad pomagających przy nabyciu „elektryka” z rynku wtórnego. „W przejrzystej formie, krok po kroku prowadzimy w nim zainteresowanych elektrykiem przez proces zakupu” – komentuje Łukasz Juskowiak, head of marketing, Otomoto. Dodaje, że „w sześciu rozdziałach pomagamy rozwiać wątpliwości związane m.in. z tym, jak zweryfikować swoje faktyczne potrzeby względem samochodu, na co zwracać uwagę przeglądając ogłoszenia z EV, jak sprawdzić stan techniczny pojazdu elektrycznego, a także wskazujemy o co warto dopytać sprzedającego przed podjęciem decyzji o zakupie”.

Zakup używanego pojazdu elektrycznego bez sprawdzenia SOH baterii, jest największym możliwym do popełnienia błędem

Tomasz Chłopek, główny rzeczoznawca Dekra.

Pierwszym krokiem przy wyborze używanego samochodu elektrycznego jest określenie naszych potrzeb oraz dostępnego budżetu. Konieczne jest ustalenie, jakie nadwozie oraz jaki typ pojazdu nas interesuje. Powinniśmy również zastanowić się, jak często i jak daleko będziemy podróżować. Średnio rocznie, polski kierowca pokonuje około 8600 km, co przekłada się na niecałe 24 kilometry dzi … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKonkurs MRiT dla tej grupy przedsiębiorców. Jakie warunki trzeba spełnić?
Następny artykułPodsumowanie IV edycji ogólnopolskiego projektu edukacyjnego “EKO PRZEDSZKOLAKI” w Przedszkolu Publicznym w Ożarowie