W ramach inwestycji łącznie wybudowane zostaną trzy estakady. Pozostałe powstaną na skrzyżowaniach alei Wojska Polskiego z ulicami Krakowską i Legionów. Dzięki temu w obrębie DK91 zyskamy bezkolizyjne skrzyżowania:
Najbardziej zaawansowana jest budowa w miejscu starej estakady na Rakowie. Widoczne są tam kolejne elementy konstrukcyjne, a wykonawca zapowiada, że pierwsze przęsła będą montowane wraz z nadejściem wiosny. W pełni ukończony obiekt zostanie oddany do użytku rok później – na wiosnę 2023, wówczas prace na tym skrzyżowaniu przeniosą się na dół. Przy pozostałych dwupoziomowych skrzyżowaniach także trwają prace. W obrębie ulic Krakowskiej i Rejtana trwa rozbiórka obiektu nad Wartą, a w przeciągu kolejnych miesięcy rozpocznie się jednocześnie budowa obiektu mostowego. Przy ul. Legionów natomiast obiekt mostowy zacznie powstawać po zakończeniu robót drogowych w obrębie skrzyżowania. Roboty mostowe zaczną się więc w okolicach jesieni tego roku
– o postępie prac mówi Maciej Hasik – rzecznik Zarządu Dróg. Jeśli chodzi o przebudową Alei Wojska Polskiego, to „drogowcy” mają także ważne informacje o pozostałych etapach budowy, także te z myślą o pieszych:
Wyłączona z uwagi na zagrażający życiu i zdrowiu stan techniczny kładka na wysokości ul. Mireckiego, zakończenie jej rozbiórki planowane jest na koniec czerwca, a tuż po tym rozpocznie się budowa nowego, bezpiecznego obiektu. Aktualna organizacja ruchu na wszystkich odcinkach będzie jeszcze aktywna przez kolejne tygodnie. Wszystkie prace odbywają się zgodnie z planem a ich tempo i zaawansowanie świadczą o bezpieczeństwie terminów końcowych. Inwestycja warta według podstawowego zakresu umownego 179 mln złotych, zostanie ukończona w drugiej połowie 2023 roku.
Dzięki temu przy Rakowskiej znów będzie można górą przejść nad trasą DK91. Na całym przebudowywanym odcinku powstanie w sumie 6 kładek dla pieszych. O postępach prac informował Maciej Hasik z MZD.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS