Ból brzucha, głowy, złe samopoczucie psychofizyczne. Polscy uczniowie doświadczają silnego lęku matematycznego – wynika z najnowszych badań. Aleksandra Lewandowska, krajowa konsultant ds. psychiatrii dzieci i młodzieży apeluje do MEN, by wycofać obowiązkową maturę z matematyki, a eksperci pytają: “Chcemy wychować tanią siłę roboczą dla świata?”
Ponad 92 proc. uczniów doświadcza lęku matematycznego. Zaczyna się w najmłodszych klasach i stopniowo narasta, blokując motywację do dalszej nauki. Trudności coraz bardziej się pogłębiają, rośnie strach, który skutkuje objawami somatycznymi: złym samopoczuciem psychofizycznym, nudnościami, bólami głowy. Blisko połowa uczniów (44 proc.) nawet nie próbuje sama radzić sobie z trudnościami w rozwiązywaniu zadań matematycznych, 26 proc. jest tak zestresowanych przedmiotem, że nie może się na nim skupić. Blisko co piąty młody człowiek uważa, że matematyka do niczego się mu nie przyda w życiu, więc nie ma motywacji, by się jej uczyć. To wnioski płynące z Ogólnopolskiego Badania Postrzegania Matematyki, zrealizowanego w ramach projektu EduNav (przedsięwzięcie prospołeczne finansowane ze środków europejskich) i zatytułowanego „Wpływ lęku matematycznego na uczniów i rodziców w Polsce”. Ankiety z pytaniami wypełniło ponad 3 tysiące uczniów oraz ponad tysiąc rodziców z całej Polski.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS