Duńskie Ministerstwo Transportu wprowadzi od 1 stycznia 2025 roku myto dla pojazdów o dmc powyżej 12 ton na drogach długości 10,9 tys. km, z czego 4,6 tys. km to drogi krajowe, reszta to miejskie, w tym tysiąc w strefach niskiej emisji. Tego dnia przestanie obowiązywać w Danii eurowinieta.
Dwa lata później myto obejmie także pojazdy o dmc powyżej 3,5 ton, a płatność będzie dokonywana dzięki urządzeniom lokalizacyjnym. Dostępna będzie także opcja płatności EETS. O akredytację do operatora systemu poboru myta KmToll wystąpiło sześciu dostawców EETS.
Czytaj więcej
Lokomotywy na wagę złota
Przewoźnicy kolejowi modernizują tabor i przygotowują się do wzrostu przewozów. Producenci mają pełne portfele zamówień do 2026 roku.
Od 1 stycznia 2028 roku objęta opłatami zostanie cała sieć drogowa Danii, licząca 75 tys. km. Kara za brak opłaty wyniesie 4,5 tys. duńskich koron, czyli 2,6 tys. zł (1 korona duńska to 57-58 groszy).
Ceny dla 40-tonowego zestawu wynoszą od 0,2 duńskiej korony za km dla pojazdu 5 klasy emisji CO2, czyli zeroemisyjnego (0,3 korony w strefie niskoemisyjnej), do 1,35 korony (2,03) dla pojazdu 1 klasy emisji, czyli dla ciężarówek zarejestrowanych przed 1 stycznia 2019 roku. Z grubsza może oznaczać to 50-procentową podwyżkę dostępu do drogi.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS