A A+ A++

Portal Simpleflying podał, że Rosja podjęła współpracę z firmą Mubadala ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a pierwsze efekty tej kooperacji mamy zobaczyć pod koniec bieżącego roku. Nowy naddźwiękowy samolot powstanie w dwóch wariantach: jako ośmiomiejscowy odrzutowiec biznesowy oraz samolot komercyjny dla 30 pasażerów.

Rosja od dawna planuje budowę naddźwiękowego samolotu, który odniósłby komercyjny sukces. Pierwszą próbą był Tupolew Tu-144 opracowany jeszcze w ZSRR, który wzbił się w powietrze 31 grudnia 1968 rok, a rok później pokonał barierę dźwięku.

Niestety w 1973 roku doszło do wypadku i samolot rozleciał się w powietrzu, zabijając wszystkie 6 osób na pokładzie i 8 osób na ziemi. To uniemożliwiło Tupolewowi odniesienie sukcesu na skalę światową, co na długo wstrzymało rosyjskie plany rozwoju technologii naddźwiękowej.

Dopiero w 2018 roku Władimir Putin potwierdził, że Rosja planuje budowę nowego samolotu naddźwiękowego. Rok później ogłoszono plany opracowania samolotu naddźwiękowego. Partnerstwo z firmą Mubadala ogłoszono pod koniec lutego br., a za cel postawiono sobie przedstawienie klarownej specyfikacji do końca 2021.

Na razie nie mamy za wielu informacji na temat nowego rosyjskiego samolotu. Wiadomo jednak, że maszyna ma latać z prędkością od Mach 1,5 do 1,8 przez co najmniej 4 godziny. Największy problem Rosja może mieć z silnikiem, ponieważ obecnie nie dysponuje technologią, którą można zastosować w komercyjnych samolotach.

Zobacz: Las Kabacki. Największa katastrofa lotnicza w Polsce [Wideo]

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKomórki “zombie” w ludzkim mózgu. Ich aktywność wzrasta po śmierci
Następny artykułPrzetarg trzyetapowy | POLE CAMPINGOWE NAD JEZIOREM NIEGOCIN