Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow. Dokładnie taką nazwę nosi ostatnia seria coupe z silnikiem spalinowym. Następca będzie elektryczny. W czwartym kwartale 2023 roku Rolls-Royce wprowadzi na rynek nowy model coupe o nazwie Spectre. Formalnie pomiędzy tymi dwoma modelami jest więcej podobieństw niż różnic poza zupełnie odmienną koncepcją napędu. Wraith to jeden z najważniejszych i najbardziej wpływowych samochodów, jakie kiedykolwiek Rolls Royce zbudował. Dzięki niemu klasyczna marka zrobiła duży krok w odmłodzeniu swojej klienteli. Teraz Rolls-Royce żegna się limitowaną edycją dwunastu egzemplarzy: Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow Collection.
Liczba egzemplarzy nawiązuje do liczby cylindrów: 12 cylindrowy, 6,6-litrowy silnik z doładowaniem biturbo ma moc 632 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Jest najmocniejszym silnikiem jaki Rolls-Royce oferował. Najbardziej uderzającą cechą edycji limitowanej jest wykończenie lakieru – połączenie Celebration Silver z Black Diamond. Jego opracowanie zajęło 18 miesięcy. Dodatkowa warstwa lakieru wzmacnia przejście między tymi dwoma kolorami i tworzy efekt rozmycia. Po nałożeniu lakieru karoseria musi być polerowana przez ponad dwanaście godzin, aby uzyskać wykończenie przypominające taflę szkła.
Zastanawiając się nad tym, jak najlepiej podkreślić koniec ery Wraitha, projektanci i inżynierowie z Goodwood stworzyli kolekcję Black Badge Wraith Black Arrow czerpiąc inspirację z równie znaczącego historycznego pojazdu z silnikiem V12. W 1938 r. kapitan George Eyston – którego śmiałe i odważne poczynania oddają ducha Black Badge – ustanowił światowy rekord prędkości lądowej wynoszący 357,497 mph (575,335 km/h) za pomocą Thunderbolta, siedmiotonowego, ośmiokołowego lewiatana wyposażonego w dwa silniki lotnicze Rolls-Royce’a V12 serii ‘R’. Wybuch II wojny światowej w następnym roku zakończył wysiłki Eystona; wszystkie kolejne rekordy zostały ustanowione przy użyciu różnych typów silników i konfiguracji, utrwalając pozycję Thunderbolta jako najszybszego samochodu z silnikiem V12, jaki kiedykolwiek powstał. Próba bicia rekordu przez Thunderbolta odbyła się na legendarnym solnisku Bonneville Salt Flats w Utah. Na tle olśniewającej, białej nawierzchni i w palącym pustynnym słońcu, odbicia od polerowanej, aluminiowej karoserii samochodu sprawiały, że prawie niemożliwe było dokładne określenie, kiedy minął on urządzenia pomiarowe. Prostym, ale genialnym rozwiązaniem Eystona było namalowanie dużej czarnej strzałki na bokach samochodu z motywem żółtego koła w środku, które było dobrze widoczne nawet przy dużej prędkości. To właśnie ten element nadaje kolekcji Black Badge Wraith Black Arrow zarówno nazwę, jak i wyjątkowy kontekst historyczny.
Figurka Spirit of Ecstasy wykonana jest z włókna węglowego ma żółte akcenty – u swojej podstawy w postaci żółtego pierścienia. Żółty kolor znajdziemy też na innych elementach karoserii. Ten kolor użyty jest też we wnętrzu. Otwierane przeciwstawnie drzwi Black Arrow są wyłożone drewnem o otwartych porach Black Wood. Na skomplikowany wzór składa się z ponad 320 ułożonych w wielu kierunkach i wyciętych laserem elementów intarsji, które naśladują spękaną, nieregularną powierzchnię Bonneville Salt Flats. Ta niezwykła ozdoba rozciąga się również na tylny panel “Waterfall”, który oddziela dwa tylne siedzenia.
We wnętrzu Black Arrow zastosowano nowy rodzaj materiału opracowany specjalnie dla tej kolekcji. Podłokietniki, kliny foteli, tunel przekładni, detale drzwi, sakwy drzwiowe … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS