Na przebudowywanej al. św. Jana Pawła II częściowo gotowa jest już podbudowa bitumiczna i płyta podtorowa, trwa układanie chodników i montaż latarni.
– Pracujemy w różnych miejscach. I tak na odcinku od ul. Chopina do wysokości Wałów gen. Sikorskiego, łącznie z tarczą skrzyżowania na pl. Artylerii Polskiej, są już ułożone i pospawane szyny tramwajowe oraz rozjazdy. Obecnie trwa ich kotwienie, a następnie zrobimy tzw. podlew, dzięki czemu amortyzacja torów będzie lepsza – mówi kierownik budowy z firmy Balzola Wojciech Kulpiński. – Gotowa jest już płyta podtorowa na wysokości ul. Słowackiego, a na jezdni zachodniej, od ul. Kopernika do mostu drogowego, ułożyliśmy podbudowę bitumiczną. W tym miejscu, na okres dwóch-trzech tygodni, będzie zlokalizowany tymczasowy przystanek autobusowy w kierunku lewobrzeża. Na odcinku od ul. Chopina do Mickiewicza wykonano podbudowę z kruszywa łamanego. Na niej spocznie podbudowa bitumiczna. Wylano już też asfalt w zatoce autobusowej na jezdni zachodniej od strony Bydgoskiego Przedmieścia. Po tej samej stronie, od mostu do ul. Chopina, powstają chodniki, ścieżka rowerowa i opaska jezdni.
Z kolei na tarczy skrzyżowania ul. Chopina z al. św. Jana Pawła II trwa montaż smarownic. – Będą zainstalowane przed każdym z łuków torowych. Dzięki smarownicom podczas pokonywania zakrętów koła tramwajów będą toczyły się bez charakterystycznego pisku – zapewnia Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK.
Na odcinku od ul. Chopina do Słowackiego trwają przygotowania do układania masy bitumicznej, a od Kopernika do skrzyżowania z ul. Kraszewskiego i Czerwona Droga w tym tygodniu będzie układany beton pod płytę podtorową. Trwa także montaż ulicznych latarni i prace przy sieci trakcyjnej.
– Z powodu zagrożenia koronawirusem pracujemy w okrojonym składzie, ale intensywnie. Staramy się dotrzymać tempa robót tak, by w maju gotowy na przywrócenie ruchu tramwajowego był odcinek między ul. Chopina a Wałami gen. Sikorskiego – dodaje Kulpiński.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS