A A+ A++

Łódzkie Dziewuchy Dziewuchom działają od 2016 roku. W tym czasie zorganizowały w Łodzi Czarny Poniedziałek w ramach Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, zbierały podpisy pod projektami Ratujmy Kobiety, które miały liberalizować prawo do aborcji w Polsce. Organizują debaty, warsztaty edukacyjne, wydają też internetowe czasopismo „SILNE. Aperiodyk Społeczny”.

Dziewuchy angażowały się również w strajki kobiet, m.in. organizując nagłośnienie czy ułatwiając dostęp do pomocy prawnej dla osób wylegitymowanych przez policję.

Strajk kobiet i edukacja

„Mamy coraz większe potrzeby. Chcemy działać w przestrzeni miejskiej na szerszą skalę, wejść w nią z naszym przekazem. Chciałybyśmy wykupić miejsca na kampanie na citylightach i billboardach. Strajk kobiet pobudził część społeczeństwa, które oczekuje od nas działań, choćby odpowiedzi na kampanię środowisk anti-choice, która widoczna jest na większości billboardów w mieście, przedstawiająca płód w macicy w kształcie serca” – tłumaczy Anna Migala ze stowarzyszenia Łódzkie Dziewuchy Dziewuchom.

To jednak nie wszystko.

– Chcemy też prowadzić działania edukacyjne. Planujemy m.in. druk ulotek „Spóźnia Ci się okres? I co dalej?”, które radzą, co zrobić, jeśli się podejrzewa, że jest się w ciąży – dodaje.

Wszystkie te działania wymagają jednak pieniędzy. Stowarzyszenie na różne konkretne działania stara się – często z sukcesem – o granty, jednak nie pokrywają one wszystkich aktywności, które Dziewuchy chciałyby realizować.

– Fundusze są nam niezbędne, bo stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej, więc nie ma przychodu, a my wszystkie pracujemy w nim na zasadzie wolontariatu – podkreśla Anna Migala.

Wsparcie dla Łódzkie Dziewuchy Dziewuch przy okazji zakupów

To właśnie ona wpadła na pomysł, jak osoby popierające działalność Dziewuch mogłyby je wspierać bez nadszarpnięcia domowego budżetu.

– Wiele osób chciałoby nas wspierać, ale nie może sobie pozwolić na to na co dzień ze względów finansowych. Szukałam sposobu, jak im to umożliwić. Przypadkiem trafiłam na portal FaniMani – opowiada.

FaniMani to platforma, która łączy kupujących w internecie ze sprzedawcami i umożliwia przekazanie procentu od wartości transakcji na rzecz organizacji pożytku publicznego. Współpracują z nią znane sklepy internetowe – m.in. Booking.com, Allegro, AliExpress, Lidl, Plus, Douglas, Ryłko i wiele innych (pełna lista tutaj) – które zadeklarowały, że od każdej transakcji wykonywanej przez użytkowników portalu niewielki procent będą przekazywać na wybrany przez nich cel.

Wystarczy więc zainstalować aplikację FaniMani na telefonie lub innych urządzeniu mobilnym lub Przypominajkę na komputerze, która przy wykonywaniu zakupów za pośrednictwem strony danego sklepu umożliwi przekazanie darowizny. Dla przykładu – kupując buty w CCC, możemy przekazać 3,25 proc. wartości transakcji na rzecz Łódzkich Dziewuch, a kupując bilet Polskich Linii Lotniczych LOT, na cel przekażemy w każdym przypadku 8 zł.

– To pozwala wspierać organizacje, których cele są nam bliskie, tak naprawdę bez dokładania grosza ze swojej kieszeni. Wystarczy zrobić zakupy, które i tak przecież robimy – podkreśla Anna Migala.

Każda złotówka ma znaczenie

Ile Łódzkie Dziewuchy Dziewuchom mogą w ten sposób zyskać?

– Kwota, która trafia ostatecznie do organizacji, zależy od tego, ilu jest wspierających, jak duże robią zakupy i jak często je robią. Są organizacje, które miesięcznie są w stanie zebrać w ten sposób od kilkuset do kilku tysięcy złotych – mówi Anna Migala. – Przy niewielkich zakupach kwota, która do nas trafia, też jest niewielka, to np. 50 groszy, ale każda złotówka ma dla nas znaczenie – zaznacza.

Wesprzyj Łódzkie Dziewuchy Dziewuchom za pośrednictwem platformy FaniMani.pl.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFortnite pomógł w pobiciu rekordu oglądalności na Twitchu
Następny artykułBuczek. Zwrot podatku akcyzowego – 2021