Trend uzupełniania lodówki na TikToku: na czym polega?
Użytkownicy mediów społecznościowych, a zwłaszcza TikToka mogą zauważyć narastający trend “fridge restock”, który w tłumaczeniu na język polski oznacza “uzupełnianie lodówki” i na tym też polega. Użytkownicy przedstawiają filmy, w których uzupełniają zasoby spożywcze. W dużym stopniu jednak skupiają się na estetyce lodówki – wszystkie produkty są starannie segregowane do plastikowych lub szklanych pojemników oraz szuflad.
Internauci stają się być bardziej świadomi względem trendów w social media123RF/PICSEL
Filmy te zwykle mają na celu zaspokojenie satysfakcji widzów, którzy lubują się w porządku i czystości. Dlatego też często podpisywane są jako treść “ASMR” (Autonomous Sensory Meridian Response). Jest to zjawisko polegające na odczuwaniu przyjemnych i relaksacyjnych doznań poprzez doświadczanie dźwięków, obrazów lub delikatnych ruchów. Choć początkowo dotyczyło ono bardziej muzyki, szeptów oraz brzmienia różnych materiałów i tworzyw, obecnie influencerzy wykorzystują je w bardziej kreatywny sposób.
Wideo “fridge restock” może obejmować również zakupy, a sam proces uzupełniania lodówki przedstawiany jest jako czynność uspokajająca lub zadowalająca. Wielu widzów docenia tego typu treści i komentuje je następująco: “Tak satysfakcjonujące! “, “Wow”, “Wygląda świetnie”.
Moda na niezdrowe jedzenie? Internauci mocno krytykują
Chociaż większość internetowych twórców tworzy filmy o uzupełnianiu lodówki z dobrymi intencjami i chęcią podążania za trendami, niektórzy odbiorcy patrzą na nową modę pogardliwie. Zaczynają zwracać uwagę na to, jakie produkty są pokazywane. Nie zawsze promuje się tam zdrową żywność. Wiele z tych filmów ukazuje napoje gazowane, smakowe mleka oraz różnego rodzaju słodycze. Popularne są również szybkie przekąski, które niekoniecznie sprzyjają witalności. Odbiorcy dostrzegają, że tego typu treści mogą promować złe nawyki żywieniowe.Trend zaczyna budzić pewne wątpliwości wśród widzów.
Fajnie to wygląda, tylko szkoda, że sama chemia.
A gdzie jedzenie?
Za każdym razem, gdy myślałam, że nie może włożyć więcej cukierków do lodówki, wkładała więcej cukierków.
O nie. Za dużo cukru.
Internauci zauważają niepokojące skutki trendów w social media. Kupują, aby wyrzucić?
Niektórzy użytkownicy internetu zauważają również, że promowane jest kupowanie nadmiernych ilości jedzenia. Osoby naśladujące ten trend wyłącznie z powodów estetycznych mogą nabywać produkty, których nie potrzebują lub nie są w stanie wykorzystać na czas, co prowadzi do marnowania żywności. Podobnie jak w przypadku innych trendów na platformach społecznościowych, tego typu filmy mogą kreować nierealistyczne wyobrażenia o idealnym wyglądzie lodówki czy spiżarni. To może wywoływać presję oraz prowadzić do niepotrzebnych porównań z innymi. Dążenie do wpisania się w ten trend może też okazać się kosztowne, zwłaszcza gdy wiąże się z zakupem drogich produktów markowych lub specjalnych pojemników, które są często pokazywane w takich materiałach.
Wygląda świetnie.. ale nadal nie ma nic do jedzenia.
Więc po prostu wyrzucasz wszystko z lodówki, zanim to zrobisz, czy po prostu kupujesz nową lodówkę co tydzień?
Czy tylko mnie przytłaczają te ilości?
Influencerzy inspirują jak segregować lodówkę. Ma to więcej zalet czy wad?123RF/PICSEL
„Zdrowie na widelcu”: Przechowywanie kawy. Lodówka to nie jest najlepszy pomysłPolsat Cafe
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS