Rezygnacje z pełnionych funkcji złożyło kilkoro członków zarządu ORLEN SA. Poznaliśmy też kandydatury nowej rady nadzorczej spółki. We wtorek odbędzie się Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie koncernu.
W poniedziałek, 5 lutego otrzymaliśmy informację o złożeniu rezygnacji przez Jana Szewczaka – Członka Zarządu ORLEN ds. Finansowych, Patrycję Klarecką – Członka Zarządu ds. Transformacji Cyfrowej oraz Armena Artwicha – Członka Zarządu ds. Korporacyjnych. Wcześniej, 2 lutego rezygnację złożył Michał Róg, Członek Zarządu ORLEN ds. Handlu i Logistyki.
Tymczasem akcjonariusze Spółki: Nationale-Nederlanden Otwarty Fundusz Emerytalny oraz Skarb Państwa, w związku ze zwołanym na 6 lutego br. Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniem koncernu, w którego porządku obrad przewidziano m.in. powzięcie uchwał w sprawie zmian w składzie Rady Nadzorczej Spółki, zgłosili swoje kandydatury na członków Rady Nadzorczej Spółki.
Reklama. Przewiń aby czytać dalej.
Nationale-Nederlanden Otwarty Fundusz Emerytalny zgłosił kandydaturę Jana Woźniaka na niezależnego członka Rady Nadzorczej Spółki. Jan Woźniak ma 15 lat doświadczenia jako niezależny członek rad nadzorczych spółek notowanych na GPW oraz 30 lat doświadczenia w pracy w sektorze finansowym. Koncentruje się na spółkach wzrostowych oraz przechodzących transformację. Największe doświadczenie ma w sektorach produkcji, IT, bankowości i finansów oraz handlu detalicznego. Od 2008 roku pracuje w spółce DSW AFM sp. z o.o. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Skarb Państwa zgłosił następujące osoby na kandydatów na członków Rady Nadzorczej Spółki:
• Michał Gajdus
• Ewa Gąsiorek
• Katarzyna Łobos
• Kazimierz Mordaszewski
• Mikołaj Pietrzak
• Wojciech Popiołek
• Ireneusz Sitarski
• Tomasz Sójka
• Tomasz Zieliński.
Michał Wojciech Gajdus – adwokat w Izbie Adwokackiej w Warszawie. W 2013 r. ukończył z wyróżnieniem, oceną celującą i jednym z najlepszych wyników na roku studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, po czym podjął na macierzystej uczelni studia doktoranckie w dyscyplinie nauk prawnych, prowadząc zajęcia z prawa cywilnego, prawa zobowiązań i prawa na dobrach niematerialnych. Jego zainteresowania naukowe obejmują prawo cywilne, prawo własności przemysłowej i prawo unijne; jest autorem publikacji naukowych i prasowych z tych obszarów. Ukończył również studia licencjackie w ramach Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku stosunki międzynarodowe. Aplikację adwokacką odbył przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, następnie w 2017 r. złożył egzamin adwokacki i rozpoczął prowadzenie kancelarii adwokackiej w Warszawie.
Specjalizuje się w prowadzeniu skomplikowanych sporów sądowych zarówno przed sądami polskimi, w tym Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym, jak również przed sądami międzynarodowymi, tj. Trybunałem Sprawiedliwości UE, Sądem UE i Europejskim Trybunałem Praw Człowieka, a także przed krajowymi i międzynarodowymi trybunałami arbitrażowymi.
Ewa Gąsiorek – w 2014 roku uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych w dziedzinie naukowej Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, gdzie w latach 2007-2012 odbyła studia doktoranckie w zakresie Nauki Ekonomiczne – Ekonomia. Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Katowicach, na której ukończyła studia magisterskie na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń – kierunek Finanse i Rachunkowość o specjalności Finanse i Inwestycje. W 2005 roku ukończyła studia zawodowe na kierunku Zarządzanie i Marketing w Wyższej Szkole Biznesu. W latach 2006-2007 odbyła studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach w zakresie Kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych. Od 2011 roku pełni funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Realizacji Budżetu Województwa w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie w Departamencie Budżetu i Finansów.
Katarzyna Łobos – posiada stopień naukowy doktora nauk prawnych oraz uprawnienia zawodowe radcy prawnego. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
w Lublinie, ukończyła również Podyplomowe Studium Prawa Spółek na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada doświadczenie z zakresu doradztwa prawnego i bieżącej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych, zdobyte w renomowanej kancelarii prawnej, gdzie kierowała Departamentem Prawa Gospodarczego. Autorka opinii prawnych z prawa cywilnego, administracyjnego, gospodarczego oraz spółek prawa handlowego. Obecnie zatrudniona w naczelnym organie kontroli państwowej, gdzie pełni obowiązki wicedyrektora Departamentu Prawnego i Orzecznictwa Kontrolnego. W zakresie swoich zadań odpowiedzialna m.in. za udział w posiedzeniach organu kolegialnego i zespołów orzekających komisji rozstrzygającej. Członek Grupy Planowania Kontroli.
Kazimierz Mordaszewski – jest absolwentem prawa Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, ukończył również studia na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Działał w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów oraz Związku Młodzieży Demokratycznej. Kontynuował działalność w opozycji demokratycznej w PRL. Zdobył doświadczenie zawodowe jako aplikant sędziowski, a następnie aplikant radcowski w Zespole Radców Prawnych, pracując następnie jako nauczyciel akademicki na białostockiej filii Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. W 1989 r. uzyskał uprawnienia radcy prawnego. W 1990 roku zaangażował się w proces tworzenia nowych struktur bezpieczeństwa państwa, obejmując stanowisko dyrektora biura w Urzędzie Ochrony Państwa. W latach 1997-2001 pełnił funkcję Charge d’affaires w Ambasadzie RP w ZEA, będąc także akredytowanym w Państwie Katar. Po powrocie do kraju, w 2002 roku, otworzył praktykę prawniczą w ramach spółki partnerskiej adwokatów i radców prawnych KMMG Mordaszewski & Gliński. W 2006 roku dołączył do służby w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, gdzie do 2012 r. był dyrektorem Biura Prawnego, a od 2012 do 2015 roku Zastępcą Szefa Agencji.
Kazimierz Mordaszewski był także członkiem Rady Nadzorczej PHZ Cenzin Sp. z o.o. oraz w latach 2010-2014 członkiem Rady Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Obecnie pełni funkcję dyrektora departamentu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Mikołaj Pietrzak – wspólnik i jeden z założycieli Kancelarii Pietrzak Sidor & Wspólnicy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada dyplom Cambridge University Certificate in English and European Law. Członek Warszawskiej Izby Adwokackiej, a od listopada 2016 r. Dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Od 2010 do 2016 r. był przewodniczącym Komisji Praw Człowieka przy Naczelnej Radzie Adwokackiej. W 2016 r. został powołany przez Sekretarza Generalnego ONZ w skład pięcioosobowej Rady dyrektorów Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz pomocy ofiarom tortur a w 2018 r. i 2019 r. był przewodniczącym tej Rady. Laureat licznych nagród przyznawanych za działalność prawniczą na rzecz społeczeństwa obywatelskiego i praw człowieka, w tym nagrody im. Edwarda Wende oraz nagrody CCBE Human Rights Award. Odznaczony odznaką „Adwokatura Zasłużonym”.
Wojciech Popiołek – urodzony 1.04.1951 roku w Krakowie. Studia ukończył w 1972 roku na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zatrudniony tamże od 1972 roku kolejno jako asystent, adiunkt, profesor (od 1990 r.). Doktorat i habilitacja z zakresu prawa prywatnego międzynarodowego. Tytuł profesora uzyskał w 2010 roku. Profesor Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego, od 1.10.2006 roku do października 2019 roku – kierownik Katedry. Profesor zwyczajny/profesor od 2014 roku. Prowadzi wykłady, konwersatoria i seminaria z prawa cywilnego, międzynarodowego prawa handlowego, prawa prywatnego międzynarodowego i prawa spółek (Uniwersytet Śląski, Uniwersytet Warszawski, Szkoła Główna Handlowa).
Ireneusz Sitarski – magister ekonomii, absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (ob. Szkoły Głównej Handlowej) na Warszawie. Doradca gospodarczy specjalizujący się w doradztwie finansowym, restrukturyzacji, fuzjach i przejęciach firm. W trzydziestoletniej praktyce pełnił funkcje zarządzające w spółkach prawa handlowego, dwukrotnie na stanowisku podsekretarza stanu w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych i Ministerstwie Skarbu Państwa. Posiada wieloletnie doświadczenie jako członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek prawa handlowego, m.in. w takich spółkach jak Telekomunikacja Polska SA, Giełda Papierów Wartościowych SA, Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA, Bank Gospodarki Żywnościowej SA, Dwory SA (ob. Synthos SA), Huta Aluminium Konin SA, PESA Bydgoszcz SA i w wielu innych.
Kandydował w wyborach do sejmiku Mazowieckiego w roku 2018, w wyborach do parlamentu europejskiego i parlamentu Rzeczypospolitej Polskiej w 2019 roku. Żonaty, ma dwoje dorosłych dzieci.
Tomasz Sójka – Profesor nauk prawnych pracujący na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Adwokat. Specjalizuje się w prawie spółek, rynku kapitałowego i nowych technologii. Dorobek naukowy Tomasza Sójki obejmuje ponad sto publikacji w wyżej wymienionym zakresie. Jest autorem 4 monografii z zakresu prawa handlowego oraz redaktorem i współautorem wiodącego komentarza do prawa rynku kapitałowego. Uczestniczył także w procesie legislacyjnym wielu ustaw z zakresu prawa gospodarczego. Przez wiele lat pozostawał członkiem European Corporate Governance Institute w Brukseli. Był członkiem Rady Giełdy Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie, gdzie uczestniczył w pracach nad Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych na GPW. Przez 15 lat był partnerem zarządzającym jednej z większych polskich kancelarii prawnych. W swojej praktyce świadczył usługi doradcze przy realizacji szeregu transakcji na rynku kapitałowym, w tym fuzji i przejęć (M&A). Doradzał w zakresie realizacji obowiązków informacyjnych oraz przestrzegania zasad corporate governance. Jego działalność doradcza skierowana była przede wszystkim do spółek publicznych, zwłaszcza z sektora energetycznego i finansowego. Uczestniczył także w wielu sporach sądowych i arbitrażowych związanych z konfliktami pomiędzy udziałowcami największych spółek kapitałowych, także w charakterze arbitra. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UAM w Poznaniu. Był stypendystą Uniwersytetu Oxfordzkiego, De Paul University w Chicago, Instytutu TMC Assera w Hadze oraz Instytutu Маха Plancka w Hamburgu.
Tomasz Zieliński – ekspert sektora chemicznego z ponad 20-letnim stażem pracy na najwyższych stanowiskach menadżerskich, zarządczych oraz w obszarze naukowo-akademickim. Doświadczenie zawodowe budował m.in. w najważniejszych spółkach sektora chemicznego oraz rafineryjno- petrochemicznego w Polsce i Europie Środkowej (m.in. Orlen S.A., Anwil S.A., Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police”, Orlen Unipetrol a.s, Spolana s.r.o.), w doradztwie strategicznym i biznesowym oraz na Politechnice Warszawskiej. Od kilkunastu lat reprezentuje interesy krajowego przemysłu chemicznego w kraju i za granicą oraz zasiada w radach licznych krajowych i międzynarodowych organizacji biznesowych i przemysłowych. Od 2016 roku jest członkiem National Association Board (NAB) w Europejskiej Radzie Przemysłu Chemicznego w Brukseli (CEFIC), gdzie reprezentuje interesy 7 krajów w Klastrze Europy Centralnej (Polski, Słowacji, Węgier, Republiki Czeskiej, Rumunii, Bułgarii Chorwacji). Od prawie 10 lat zasiada również w Zarządzie i Komitecie Sterującym Europejskiej Grupy Pracodawców Przemysłu Chemicznego w Brukseli (ECEG). Od czerwca 2013 jest Prezesem Zarządu Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego – najważniejszej instytucji reprezentującej polski przemysł chemiczny w Polsce na forum krajowym i międzynarodowym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS