A A+ A++

Sony nieustannie realizuje swoje ambicje związane z wyznaczaniem trendów w branży gier wideo. Obecnie japoński gigant opracowuje nowatorski patent, który ma na celu dostosowanie trudności i elementów rozgrywki do… emocjonalnego stanu gracza.

Zaproponowany system, nazwany “Affective Gaming System and Method“, wykorzystuje zaawansowane technologie biometryczne do analizy uczuć użytkownika i odpowiedniego dostosowywania gry — od poziomu trudności po efekty dźwiękowe i wizualne.

Sony, które jest od lat jednym z wiodących producentów sprzętu i gier wideo, poszukuje ciągle nowych sposobów na poprawę doświadczeń graczy. Nowy patent ma za zadanie zniwelować różnice w postrzeganiu i doświadczaniu wirtualnych produkcji przez różnych graczy. System, oparty na analizie emocji, pozwoli na personalizację rozgrywki w taki sposób, że każdy odbiorca, niezależnie od swojego doświadczenia i umiejętności, będzie mógł cieszyć się rozgrywką zgodnie z zamierzeniami twórców. To podejście jest szczególnie ważne w grach wieloosobowych, w których różnice w poziomie umiejętności i doświadczenia mogą prowadzić do frustracji i poczucia izolacji.

Sony podaje za przykład gry z kategorii horror, aby zilustrować, jak technologia może działać na rzecz poprawy doświadczeń. Gracze, którzy nie odczuwają wystarczającego napięcia, mogą zauważyć, że ich gra staje się ciemniejsza, dźwięki stają się głośniejsze, a przeciwnicy silniejsi – to ma wzmocnić uczucie strachu. Z kolei gracze, którzy … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTreningi z policjantami dla kandydatów – jak zdać test sprawności?
Następny artykułTrzecia Droga chce być w koalicji rządzącej na Opolszczyźnie, mimo wyborczej porażki. Ale KO jej nie chce