Dzisiaj, 24 kwietnia (06:05)
Sony nieustannie realizuje swoje ambicje związane z wyznaczaniem trendów w branży gier wideo. Obecnie japoński gigant opracowuje nowatorski patent, który ma na celu dostosowanie trudności i elementów rozgrywki do… emocjonalnego stanu gracza.
Zaproponowany system, nazwany “Affective Gaming System and Method“, wykorzystuje zaawansowane technologie biometryczne do analizy uczuć użytkownika i odpowiedniego dostosowywania gry — od poziomu trudności po efekty dźwiękowe i wizualne.
Sony, które jest od lat jednym z wiodących producentów sprzętu i gier wideo, poszukuje ciągle nowych sposobów na poprawę doświadczeń graczy. Nowy patent ma za zadanie zniwelować różnice w postrzeganiu i doświadczaniu wirtualnych produkcji przez różnych graczy. System, oparty na analizie emocji, pozwoli na personalizację rozgrywki w taki sposób, że każdy odbiorca, niezależnie od swojego doświadczenia i umiejętności, będzie mógł cieszyć się rozgrywką zgodnie z zamierzeniami twórców. To podejście jest szczególnie ważne w grach wieloosobowych, w których różnice w poziomie umiejętności i doświadczenia mogą prowadzić do frustracji i poczucia izolacji.
Sony podaje za przykład gry z kategorii horror, aby zilustrować, jak technologia może działać na rzecz poprawy doświadczeń. Gracze, którzy nie odczuwają wystarczającego napięcia, mogą zauważyć, że ich gra staje się ciemniejsza, dźwięki stają się głośniejsze, a przeciwnicy silniejsi – to ma wzmocnić uczucie strachu. Z kolei gracze, którzy … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS