A A+ A++

Hawk – to słowo budzi ostatnio ogromne emocje, szczególnie w Japonii. O co chodzi? Dziennikarze znanego skądinąd magazynu Young Machine twierdzą, że Honda kończy prace nad modelem retro, napędzanym silnikiem 1084 cm3 z Afryki Twin. Po co drugi, obok CB1000R model retro w ofercie? To proste – Hawk, ze względu na inną jednostkę napędową, byłby motocyklem o zupełnie innym charakterze. Mniej sportowym, bardziej odwołującym się do legend Hondy, takich jak CB1100 EX czy CB750.

Wizualizacja Young Machine przedstawia model CB1100 Hawk jako cafe-racera, ale ta wersja byłaby zapewne dodatkową – w standardzie spodziewalibyśmy się czegoś bardziej standardowego, na wzór Kawasaki Z900 RS. Nazwa Hawk nie jest przypadkowa – pod koniec lat 70. w sprzedaży pojawił się motocykl z tym samym przydomkiem, używanym na niektórych rynkach – CB400T.

Honda

Sam design modelu Hawk nie jest oczywiście przypadkowy. Uważni czytelnicy z pewnością drapią się teraz po głowach i myślą: zaraz, zaraz, gdzieś to już widzieliśmy… Dokładnie tak – w 2017 roku Honda pokazała koncept zakręconego cafe-racera CB4 Interceptor, który miał być wskazówką dotyczącą kierunku rozwoju przyszłych modeli producenta. To właśnie od tamtego konceptu rozpoczęła się linia Neo Sports Cafe, która w produkcji znalazła wyraz w postaci CB1000 R.

W sercach miłośników nakedów Hondy to jednak modele napędzane chłodzonymi powietrzem silnikami zawsze miały miejsce szczególne. Wycofanie z oferty CB1100 EX było wielkim ciosem. Niestety, norma Euro5 jest bezwzględna – wielu producentów musiało zmierzyć się z tym problemem. Producent doskonale zdaje sobie jednak sprawę z tego, że popularność motocykli retro wcale nie mija, stąd pomysł, by zabronioną w UE jednostkę zastąpić inną, która świetnie sprawdza się w kilku innych modelach Afryce Twin, NT1100 i CMX1100 Rebel.

Podekscytowanie japońskich dziennikarzy wynika z faktu, że w marcu mają odbyć się w ich kraju dwie duże imprezy targowe – w Osace i Tokio. Ranga obu z nich jest na tyle wysoka, że prezentacja nowości Hondy możliwa jest i tu, i tam. A w tym roku nowości od Hondy może być sporo – wciąż wisi oczekiwana od wielu miesięcy premiera następcy Transalpa. Niedawno pojawiły się informacje, że równolegle z tym motocyklem opracowywany jest także nowy Hornet.

Wszystko układa się więc w bardzo ciekawy scenariusz prezentacji – w kolejce do pokazania czekają adventure, naked i motocykl retro. Każdy z nich z gotową legendą i nabywcami już odkładającymi gotówkę. Czy i kiedy zobaczymy te trzy oczekiwane modele? Tego niestety nie jesteśmy w stanie przewidzieć ze stuprocentową pewnością. Oficjalne zdjęcia Hawka miały podobno trafić do nowego numeru Young Machine, ale w ostatniej chwili je wstrzymano. Coś więc musi być na rzeczy.

Przeczytaj także: Honda CB4 Interceptor.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł(VIDEO) Rozwadów pobudzony inwestycyjne – ruszył remont dworca kolejowego PKP
Następny artykułZachodnie wywiady: Na Ukrainie zwiększyła się obecność rosyjskich najemników powiązanych z wywiadem