A A+ A++

Są samochody, które cierpią z powodu łatki poprzedniej, nieudanej generacji. Druga Laguna to “królowa lawet”, ale w Renault Lagunie III nie ma po tym śladu. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Renault Laguna weszła na rynek w 2007 roku i nie miała łatwego życia. Jej poprzedniczka już wtedy słynęła z awaryjności, a teraz, na rynku aut używanych, niewiele osób już się nią interesuje – choćby przez krążącą opinię.

Trzecia generacja to jednak dobry sposób na posiadanie oryginalnego, francuskiego auta klasy średniej, które w dodatku zrywa z mitem poprzedniczki. Laguna III okazuje się całkiem niezawodna. Znacznie zmienił się też jej charakter – w tej generacji zmieniono charakterystykę zawieszenia. Laguna w końcu zaczęła dobrze się prowadzić.

Renault Laguna III występowało w 3 wariantach:

  • Liftback
  • Grandtour (kombi)
  • Coupe 

Każdy z tych samochodów ma swój własny styl, ale szczególnie wpadają w oko smukłe linie coupe. Ten samochód nie ma się czego wstydzić przy innych samochodach tej klasy i w dodatku nie jest częstym widokiem na polskich drogach.

Renault Laguna III (2007-2015). Poradnik kupującego Laguna nie jest jednak idealna. Choć jest tania w naprawie, to wynika to z dość prostej konstrukcji. Tylne zawieszenie to na przykład belka skrętna, która jest raczej niepożądana w tym segmencie. Z drugiej strony, występowały też wersje z 4Control, czyli tylną skrętną osią. To rozwiązanie znacznie poprawia właściwości jezdne Laguny III. W wolnych manewrach tylna oś skręca się przeciwnie do skrętu kierownicą, zmniejszając promień skrętu. Podczas jazdy z większymi prędkościami, tylna oś skręca się w tę samą stronę, co przednie koła, przez co samochód stabilniej pokonuje zakręty. Najlepiej przejechać się egzemplarzem z 4Control – niektórym przeszkadza wrażenie pływającego tyłu.

Sporym plusem jest prosty projekt deski rozdzielczej i świetnie pracująca dźwignia manualnej skrzyni biegów. Chociaż miejsca jest wystarczająco dużo, to bagażniki są dość małe, jak na ten segment. Liftback mieści 450 l, kombi 508 l, a coupe 432 l.

Renault Laguna III – silniki

Laguna III występowała z 8 silnikami w większej ilości wariantów mocy. Wszystkie są dość trwałe i tanie w naprawach, choć pod tym względem diesle wypadają nieco gorzej. To jednak zupełnie normalne i nie odstaje od ram narzuconych przez pozostałe modele w tej klasie.

Laguna występowała też z benzynowym silnikiem V6 3.5, choć tylko w wersji coupe. Pożądaną wersją są na pewno wersje GT stworzone z udziałem Renault Sport. Renault Laguna III to spore, ważące 1,5-tony auto, więc lepiej nie patrzeć na najsłabsze silniki i wybrać co najmniej 2-litrową benzynę lub silnik Diesla.

Silniki benzynowe:

  • 1,6 (110 KM)
  • 2,0 (140 KM)
  • 2,0T (170 KM)
  • 2,0T (205 KM) wersja GT
  • V6 3,5 (238 KM)

Silniki Diesla:

  • 1,5 dCi (110 KM)
  • 2,0 dCi (130, 150, 178 KM)
  • V6 3,5 dCi (235 KM)

Renault Laguna III – typowe usterki

Jak już wspomniałem, Laguna III nie jest awaryjna, a naprawy są w niej tanie, ale usterki nadal się zdarzają. W silniku 2.0 dCi, który jest następcą nieudanego 1,9 dCi, poprawiono już większość usterek. Raz na jakiś czas zdarzają się jednak egzemplarze z zatartym silnikiem z powodu zbyt dużego interwału wymiany oleju. Obawy można mieć też co do 1.5 dCi, ale naprawy nie są drogie. W benzynowym silniku 1.6 zdarzają się też awarie osprzętu.

W dieslach występują typowe dla nich problemy: zapychają się filtry DPF, zużywają się koła dwumasowe, psują niewłaściwie używane turbosprężarki. Nie trzeba się tego bać – w końcu w każdym dieslu w tym segmencie się z tym spotkamy.

Silniki 2.0 16V z instalacjami LPG miewają problemy z głowicami. Poza tym trafiają się usterki elektryki – elementów wyposażenia, karty Handsfree i elektronicznego hamulca postojowego. Szybciej zużywają się też przednie wahacze, które źle znoszą polskie drogi. Dobrze wypada zabezpieczenie antykorozyjne – problemy z rdzą są rzadkością.

Renault Laguna III – zużycie paliwa

Renault Laguna III ma dość aerodynamiczny kształt, ale zużycie paliwa jest na poziomie konkurencji – lub w przypadku silników Diesla wydaje się nawet nieco wyższe. Diesle zużywają średnio około 6-7 l/100 km, ale dotyczy to także tych mocniejszych. Silniki benzynowe potrzebują między 9 a 10 l/100 km. Wyjątkiem jest 3.5 V6, który spala 12 l/100 km.

Raporty spalania dla poszczególnych silników znajdziecie tutaj.

Renault Laguna III – rynek używanych

Renault Laguna III jest znacznie mniej popularna od konkurencji i w serwisach ogłoszeniowych znajdziemy zaledwie 600 ogłoszeń. Kombi stanowią ponad połowę ogłoszeń. Coupe to margines – zaledwie 7 proc. ofert.

Najdroższe są modele z końcówki produkcji – roczniki 2015 z niskimi przebiegami kosztują około 40 tys. zł. Dobrym sygnałem jest obecność na rynku egzemplarzy z przebiegami ponad 300 czy nawet ponad 400 tys. km – to potwierdza niezawodność modelu. Bardziej wyeksploatowane modele z początku produkcji kosztują nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Raport średnich cen dla różnych wersji silnikowych znajdziecie tutaj.

Renault Laguna III (2007-2015). Poradnik kupującego

Renault Laguna III (2007-2015). Poradnik kupującego Czy warto kupić Renault Lagunę III?

Renault Laguna III to właściwie okazja. Przez nieudaną poprzedniczkę słabo się sprzedawała i szybko straciła na wartości. To jednak sprawia, że możemy kupić wygodny i nietypowy samochód za mniej, a w dodatku nie jest on wcale droższy w naprawie, niż konkurencja. Do zakupu zachęca też niska awaryjność modelu. Warto jednak postawić na mocniejsze wersje silnikowe.

A co mówią kierowcy?

Nietypowe samochody zdają się bardziej cieszyć kierowców. Średnia z prawie 400 ocen to 4,49, a więc aż o 7 proc. lepiej od średniej w segmencie. 93 proc. kierowców kupiłoby ten samochód ponownie, ale większość elementów ocenili też powyżej klasowej średniej.

W ocenach dobrze wypadają silniki, zawieszenie, przeniesienie napędu i karoseria. Problemy zdarzały się w układzie elektrycznym i hamulcowym.

Opinie pozytywnie zaskoczonych właścicieli możecie znaleźć tutaj.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaginął jork NAGRODA 10 TYŚ. ZŁ
Następny artykułZbigniew Rau nowym Ministrem Spraw Zagranicznych