Wyznacznik trendów kończy 40 lat. Pierwsze Renault Espace zadebiutowało w listopadzie 1983 roku zwiastując boom na minivany w Europie. Od czasu triumfu SUV-ów, niegdyś tak odnoszący sukcesy segment stał się mniej istotny, a właściwie praktycznie zniknął z rynku. I tak ostatnia, piąta generacja stała się crossoverem, ale jakoś nie przypadła do gustu klientom. Teraz Renault idzie o krok dalej i nowy Espace znów ma wyraźny charakter. Tyle, że już nie jako minivan, ale klasyczny SUV z 18 cm prześwitem. To spory samochód – 4,72 m długości, 1,83 m szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1,65 m wysokości – jest o 21 centymetrów dłuższy i prawie trzy centymetry wyższy od Australa. Mimo większych wymiarów nowy Espace jest lżejszy o 215 kg w porównaniu z poprzednikiem. Jeśli chodzi o design to Austral nadaje tu ton. Espace prezentuje się jakby było dłuższą wersją tego modelu.
Renault Espace
Styl Australa odnajdziemy również we wnętrzu. Identycznie rozwiązany jest środkowy tunel, poziomy wyświetlacz informacji dla kierowcy (12,3 cala) czy pionowo ekranu systemu informacyjno-rozrywkowy (12 cali). Google dostarcza tutaj zarówno system operacyjny, jak i oprogramowanie nawigacyjne. Aktualizacje są możliwe bezprzewodowo. Za dodatkową opłatą Renault oferuje 9,3-calowy wyświetlacz przezierny, który wyświetla informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Atrakcją wizualną jest nastrojowe oświetlenie oraz opcjonalny szklany dach panoramiczny o długości 1,33 cm i szerokości 84 cm. Dźwignia automatycznej zmiany biegów znajduje się na kolumnie kierownicy. Schowki w całym wnętrzu mają łącznie pojemność 39 litrów. Kanapa w drugim rzędzie, którą można przesuwać wzdłużnie o 22 centymetry, ma odchylane oparcie, które można złożyć (60:40). Bagażnik mieści od 777 do 1818 litrów bagażu. Przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń pozostaje 159 litrów.
Renault Espace
Platforma CMF-CD sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi stanowi techniczną podstawę nowego Renault Espace. Nie jest to najnowsza konstrukcja, bo była już użyta w Espace numer pięć. Ale znalazła zastosowanie również w obecnej generacji Nissana Quashqai i X-Trail czy Mitsubishi Outlander. Początkowo klienci nowego Espace muszą obejść się bez alternatywnych napędów. SUV otrzyma w pełni hybrydowy układ napędowy o mocy 199 KM z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 131 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Moc przekazywana jest przez bezstopniową przekładnię, rekuperację można regulować w czterech stopniach za pomocą łopatek przy kierownicy. Zużycie paliwa nowego Renault Espace ma wg. danych producenta wynosić 4,7 l/100 km.
Renault Espace
Z nowości podobnie jak Austral również Espace otrzymał opcję skrętnych tylnych kół. Pakiet wszystkich systemów wspomagających obejmuje aż 32 systemy, w tym aktywne hamowanie awaryjne i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, ostrzeganie o martwym polu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i wiele innych. Przy odpowiednim wyposażeniu, jednym z nich jest „Active Driver Assist”, dzięki któremu SUV może w dużej mierze samodzielnie jechać na prostych odcinkach i na lekkich zakrętach.
Renault Espace
Nowy Espace, produkowany w hiszpańskiej fabryce w Palencia, ma trafić do salonów tej wiosny. Renault nie podało póki co cen nowego modelu. Jednak linie wyposażenia są już zdefiniowane. Podstawową Techno można rozpoznać po 19-calowych kołach oraz chromowanych i aluminiowych akcentach nadwozia. Powyżej znajduje się Espace Iconic z 20-calowymi felgami i czarnymi dodatkami, a Esprit Alpine pojawi się również z czarnymi akcentami i na 20-calowych kołach, k … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS