Autobusy linii 21 powrócą na swoją stałą trasę przez Gołębiów dopiero po zakończeniu planowanej budowy nowego wiaduktu u zbiegu ul. Struga i Kozienickiej. Według zapowiedzi kolejarzy, prace nad torami mają ruszyć na przełomie stycznia i lutego bieżącego roku.
Fragment al. Wojska Polskiego między ul. Lubelską a rondem Popiełuszki został dopuszczony do ruchu kołowego przed Bożym Narodzeniem. Autobusy komunikacji miejskiej linii 21 pozostały jednak na dotychczasowym objeździe, przebiegającym przez Dzierzków i osiedle Nad Potokiem. Było to uzasadnione wcześniejszymi zapowiedziami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie zamknięcia wiaduktu u zbiegu ul. Struga i Kozienickiej, czyli w okolicach salonu samochodowego. Miało to bowiem nastąpić tuż po przerwie świąteczno-noworocznej. Przywracanie autobusów na stałą trasę tylko po to, by po kilkunastu dniach z powrotem skierować je na dotychczasowy objazd, było bezcelowe. Wiązałoby się to w krótkim czasie z dwukrotną zmianą rozkładów, zezwoleń oraz innych wymaganych dokumentów.
Ostatecznie termin zamknięcia wiaduktu przez PKP PLK został opóźniony. Według obecnych zapowiedzi, nastąpi to pod koniec stycznia lub na początku lutego. – Czekamy z niecierpliwością na ustalenie dokładnej daty początku robót. Odpowiednio wcześniej poinformujemy wówczas o konkretnych zmianach. Jedno jest pewne – linia 21 pozostanie na obecnym objeździe do czasu oddania do użytku nowego wiaduktu łączącego ul. Struga i Kozienicką. Zmiany będą dotyczyły także autobusów linii 9 (tylko kursów wykonywanych obecnie w dni wolne od pracy na trasie wydłużonej do ulicy Fołtyn), 10, 17, 22 i 26 – mówi Dawid Puton, rzecznik MZDiK. – Trasy objazdów będą tak zaplanowane, żeby nie wszystkie autobusy skumulowały się na wspólnym ciągu komunikacyjnym oraz tak, żeby znów była zapewniona obsługa odcinka al. Wojska Polskiego obok Porannej. O szczegółach poinformujemy w chwili zakończenia wszystkich ustaleń (gdy zmiany będą już pewne).
Warto tu wspomnieć o tym, jak ma wyglądać nowy wiadukt nad przebudowywaną linią kolejową nr 8 do Warszawy. Obecna konstrukcja zostanie zburzona. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zbuduje w tym miejscu nowy obiekt, który będzie szerszy (trzy pasy ruchu zamiast dotychczasowych dwóch) oraz dłuższy (powstanie także nad planowanym trzecim etapem trasy N-S, która w tym rejonie będzie przebiegała obok torów, pod końcówką ul. Struga). Wiadukt ten zostanie ponadto połączony z zaplanowanym przez kolejarzy nowym przystankiem kolejowym Radom-Gołębiów. Inwestorem wszystkich opisanych powyżej robót ma być spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, a nie jednostki miejskie.
czd/mm, fot. cozadzien.pl/ Piotr Nowakowski
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS