A A+ A++

Wyremontowany zostanie nie tylko zakładany pierwotnie odcinek Żmigrodzkiej między Bałtycką i Broniewskiego, ale też jej fragment od Broniewskiego do ulicy Na Polance, czyli prawie do mostu Trzebnickiego.

Mieszkańcy okolicznych bloków narzekali na hałas powodowany przez rozpędzone tramwaje. Dlatego, na ich prośbę, MPK wprowadziło ograniczenie prędkości na tym odcinku do 30 km/godz. Rozwiązaniem sprawiającym, by było cicho, a jednocześnie tramwaje mogły jeździć ze standardową dla takiego wydzielonego torowiska prędkością, jest gruntowny remont torów – mówi prezes MPK, Krzysztof Balawejder

MPK uznało, że odcinek bliższy centrum miasta, między skrzyżowaniem Żmigrodzkiej z Broniewskiego i ulicą Na Polance, również trzeba zmodernizować. W tym samym czasie będzie prowadzony remont pobliskiej pętli przy ulicy Zawalnej, dlatego prace można przeprowadzić kompleksowo, za jednym zamachem modernizując całe torowisko.

– Wrocławianie żartują, że w mieście już funkcjonuje tramwaj wodny. Wystarczy pierwszy lepszy deszcz, a szyny na tej pętli są całe pod wodą. Nie dość, że nie ma tu odwodnienia, to jeszcze szyny się zapadły i bywa, że w ogóle nie widać ich spod głębokich kałuż. Pętla doczeka się całkowicie nowej nawierzchni – zapowiada Tomasz Sikora, rzecznik MPK.

CZYTAJ TEŻ: BĘDZIE PRZEBUDOWA ULIC PRZY DWORCU GŁÓWNYM

Torowisko zabudowane zostanie prefabrykowanymi płytami betonowymi, a fragment wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej i na przecięciu z nią – kostką granitową. Na to wyłożony będzie asfalt. Infrastruktura zostanie też trwale odwodniona. 

Na Żmigrodzkiej czeka nas wymiana blisko 800 m torowiska. Zmieni się jego wygląd, bo po remoncie zostanie obsiane trawą, a wykonawca jest zobligowany, by w czasie trwania gwarancji dbać o zielone torowisko i je regularnie kosić. Później to zadanie przejmie MPK. Trawa zniweluje hałas, dzięki czemu tramwaje znów będą mogły tu kursować z prędkością 50 km/godz. 

Kosz remontu pętli to prawie milion złotych, czyli więcej, niż zakładało MPK, rezerwując na tę przebudowę 900 tysięcy. Spółka podjęła decyzję o przeznaczeniu na ten cel dodatkowych pieniędzy. Natomiast remont torowiska na Żmigrodzkiej będzie kosztował niemal 8,5 mln zł. MPK rezerwowało na ten cel 6,3 mln, ale następnie rozszerzono zakres robót o odcinek od Broniewskiego do Na Polance.

Firmy wykonujące prace, czyli Zakład Sieci i Zasilana z Wrocławia (Zawalna) oraz KZN Rail z Krakowa (Żmigrodzka), zaczną prace 27 czerwca, a całość ma być gotowa przed końcem wakacji, czyli 19 sierpnia. W tym czasie czekają nas objazdy – tymczasową organizację ruchu MPK ustali i poda wkrótce.

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTSMC zapowiada – wkrótce uruchamiamy produkcję układów scalonych 5 nm
Następny artykułAndersen Global podpisuje pierwszą umowę o współpracy w Czadzie