Wyremontowany zostanie nie tylko zakładany pierwotnie odcinek Żmigrodzkiej między Bałtycką i Broniewskiego, ale też jej fragment od Broniewskiego do ulicy Na Polance, czyli prawie do mostu Trzebnickiego.
– Mieszkańcy okolicznych bloków narzekali na hałas powodowany przez rozpędzone tramwaje. Dlatego, na ich prośbę, MPK wprowadziło ograniczenie prędkości na tym odcinku do 30 km/godz. Rozwiązaniem sprawiającym, by było cicho, a jednocześnie tramwaje mogły jeździć ze standardową dla takiego wydzielonego torowiska prędkością, jest gruntowny remont torów – mówi prezes MPK, Krzysztof Balawejder.
MPK uznało, że odcinek bliższy centrum miasta, między skrzyżowaniem Żmigrodzkiej z Broniewskiego i ulicą Na Polance, również trzeba zmodernizować. W tym samym czasie będzie prowadzony remont pobliskiej pętli przy ulicy Zawalnej, dlatego prace można przeprowadzić kompleksowo, za jednym zamachem modernizując całe torowisko.
– Wrocławianie żartują, że w mieście już funkcjonuje tramwaj wodny. Wystarczy pierwszy lepszy deszcz, a szyny na tej pętli są całe pod wodą. Nie dość, że nie ma tu odwodnienia, to jeszcze szyny się zapadły i bywa, że w ogóle nie widać ich spod głębokich kałuż. Pętla doczeka się całkowicie nowej nawierzchni – zapowiada Tomasz Sikora, rzecznik MPK.
CZYTAJ TEŻ: BĘDZIE PRZEBUDOWA ULIC PRZY DWORCU GŁÓWNYM
Torowisko zabudowane zostanie prefabrykowanymi płytami betonowymi, a fragment wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej i na przecięciu z nią – kostką granitową. Na to wyłożony będzie asfalt. Infrastruktura zostanie też trwale odwodniona.
Na Żmigrodzkiej czeka nas wymiana blisko 800 m torowiska. Zmieni się jego wygląd, bo po remoncie zostanie obsiane trawą, a wykonawca jest zobligowany, by w czasie trwania gwarancji dbać o zielone torowisko i je regularnie kosić. Później to zadanie przejmie MPK. Trawa zniweluje hałas, dzięki czemu tramwaje znów będą mogły tu kursować z prędkością 50 km/godz.
Kosz remontu pętli to prawie milion złotych, czyli więcej, niż zakładało MPK, rezerwując na tę przebudowę 900 tysięcy. Spółka podjęła decyzję o przeznaczeniu na ten cel dodatkowych pieniędzy. Natomiast remont torowiska na Żmigrodzkiej będzie kosztował niemal 8,5 mln zł. MPK rezerwowało na ten cel 6,3 mln, ale następnie rozszerzono zakres robót o odcinek od Broniewskiego do Na Polance.
Firmy wykonujące prace, czyli Zakład Sieci i Zasilana z Wrocławia (Zawalna) oraz KZN Rail z Krakowa (Żmigrodzka), zaczną prace 27 czerwca, a całość ma być gotowa przed końcem wakacji, czyli 19 sierpnia. W tym czasie czekają nas objazdy – tymczasową organizację ruchu MPK ustali i poda wkrótce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS