A A+ A++

Miał być gotowy w 2023, później na jesień 2024, a finalnie – w 2026 roku. Chodzi o remont dworca kolejowego w Dąbrowie Białostockiej. Do przebudowy jednak jeszcze nie doszło i prawdopodobnie nie dojdzie. PKP unieważniło przetarg w tej sprawie.

REKLAMA


Jaki jest powód unieważnienia? W dokumentach na platformie przetargowej widnieje stwierdzenie, iż „postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą”.

Program funkcjonalno-użytkowy zakładał i wymagał zachowania nastawni wraz z pomieszczeniami towarzyszącymi w budynku dworca. To ona zajmuje znaczną część obiektu. W razie przebudowy niezbędne było prowadzenie prac budowlanych przy zachowaniu ciągłości funkcjonowania wspomnianej nastawni. To wymuszałoby na wykonawcy etapowanie robót.

Zamawiający, czyli PKP, był przekonany, że dworzec kolejowy w Dąbrowie Białostockiej będzie pełnić dotychczasową funkcję, czyli obsługę pasażerską (w mniejszej części budynku) oraz nastawni z pomieszczeniami towarzyszącymi (w większej części budynku). Jednak opis przyszłej inwestycji zawiera dane, które nie odpowiadają stanowi faktycznemu, przez co jest wadliwy.

„Zamawiający nie posiadał informacji, iż spółka PKP PLK, będąca najemcą powierzchni technicznych, nie planuje dalszego wykorzystania i zarządzania pomieszczeniami technicznymi oraz pomieszczeniami, w których znajdują się urządzenia nastawni w dotychczasowym zakresie” – czytamy w uzasadnieniu.

REKLAMA


W skrócie: problem polegał na tym, iż według programu funkcjonalno-użytkowego nastawnia miała zostać i pełnić swoją dotychczasową funkcję. Okazało się jednak, ma ona zostać zlikwidowana.

Celem tej inwestycji miało być m.in. zachowanie obsługi pasażerskiej i dalsze wykorzystanie dworca na potrzeby funkcjonowania nastawni.

Skoro w budynku dworca nie będzie działała nastawnia, to opis zadania inwestycyjnego, w którym podane zostało, że przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz funkcja pomieszczeń nastawni pozostaje bez zmian, jest opisem zawierającym informacje nie odpowiadające stanowi faktycznemu, a przez to wadliwe” – napisano w dokumencie.

Temat remontu dworca kolejowego w Dąbrowie Białostockiej ciągnie się od 2021 roku. Finalnie w marcu 2024 roku ogłoszono przetarg na ten cel, a w czerwcu odbyło się otwarcie ofert. Z najtańszą propozycją wyszła firma Budimex.

ZOBACZ TEŻ:  Tak ma wyglądać dworzec PKP po przebudowie [WIDEO, FOTO, WIZUALIZACJA]

(orj)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTrwa wyścig o częstochowską hutę. Liberty ogłasza: Mamy układ z wierzycielami
Następny artykułPiS ułatwi Polakom przekazywanie darowizn. Stworzy swoją ustawę