A A+ A++

“Diuna: Część druga” miała premierę pod koniec lutego. W sumie zarobiła w kinach 712 mln dolarów. Na razie jest to największy hollywoodzki przebój 2024 roku. Zarówno w Stanach Zjednoczonych (282 mln dolarów), jak i na rynku zewnętrznym (430 mln dolarów). Co ciekawe, reżyser filmu wcale nie jest zadowolony z faktu, że jego film wciąż znajduje się na czele listy przebojów.

W ubiegłym tygodniu podczas festiwalu w Toronto w rozmowie z dziennikarzami powiedział: – Jestem rozczarowany, że ‘Diuna 2″ pozostaje numerem jeden. Mam nadzieję, że wkrótce pojawią się tytuły, które odniosą finansowy sukces i że wcześniej czy później letni box office stanie się znacznie lepszy. Potrzebujemy filmów, które są doświadczeniem kinowym i które w pełni wykorzystają siłę oddziaływania dużego ekranu”.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Póki ci, letni sezon w kinach to seria spektakularnych porażek: “Kaskader”, “Istoty fantastyczne”, “Furiosa: Saga Mad Max”. “Garfield” odniósł duży sukces w Polsce, ale na świecie też sprzedaje się poniżej oczekiwań. Światowym przebojem stało się jedynie “Królestwo Planety Małp”, ale akurat w naszym kraju radzi sobie w kinach słabo. Jeśli w najbliższych tygodniach nie pojawią się hity, to będziemy mieli najgorszy letni sezon w tym stuleciu (nie licząc roku z pandemią).

Niska frekwencja w kinach związana jest m.in. z rosnącą popularnością i mnogością platform streamingowych. Coraz więcej widzów czeka aż kinowa produkcja pojawi się na VOD. Nie trzeba przy tym wykazywać się jakąś szczególną cierpliwością. Po trzech miesiącach hollywoodzki film można już obejrzeć w domu. Wydaje się, że już tylko nieliczne tytuły (patrz druga część “Diuny”) będą w stanie osiągnąć spektakularny sukces zarówno w kinach, jak i na platformie streamingowej.

Obraz Denisa Villeneuve’a pojawił się na platformie streamingowej Max/HBO Max 21 maja i w ciągu pierwszego tygodnia odnotował rekordową widownię (niestety serwis nie podaje bardziej szczegółowych informacji). Od momentu premiery na platformie “Diuna: Część druga” utrzymuje pozycję lidera we wszystkich krajach na świecie.

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na “Kaskaderze”, mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa “Bez lukru” oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSmoki bajek, baśni i powieści przylecą z całego świata. Bo najlepiej czują się w Krakowie
Następny artykułPodziękowania Siemianowickiego Centrum Kultury za wsparcie INDUSTRIADY